ایلام – خبرگزاری مهر: بخش گردشگری استان ایلام به عنوان یک ظرفیت بسیار بالا برای توسعه و اشتغال شناخته می شود و به همین منظور دولت از سرمایه گذاران در این بخش حمایتهای ویژه ای انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام به دلیل طبیعت بکر و آثار تاریخی متنوع به عروس زاگرس در کشور معروف است و بخش گردشگری استان یکی از ظرفیتهای خوب استان برای توسعه و اشتغال است.

در حال حاضر گردشگری ایلام به دلیل ظرفیتهای بسیار بالا نیازمند حمایتهای دولت و اجرای طرحهای مختلف به منظور توسعه زیرساختها است.

هم  اکنون 14 منطقه نمونه گردشگری و شش روستای هدف گردشگری در استان ایلام وجود که از اولویتهای استان برای سرمایه گذاری هستند.

بدون شک اجرای زیرساختهای گردشگری و طرحهای متناسب با هر منطقه و همچنین حمایتهای دولت موجب شکوفایی بخش گردشگری استان می شود.

طبیعت گردی مهمترین ظرفیت گردشگری ایلام است

علی پور احمد کارشناس گردشگری استان ایلام به خبرنگار مهر گفت: آنچه در بخش گردشگری استان ایلام مشاهده می شود بی نظیر و در عین حال محروم از امکانات است.

وی افزود: طبیعت گردی مهمترین ظرفیت بخش گردشگری استان ایلام است که باید با ایجاد امکانات و سرمایه گذاری لازم برای توسعه و اشتغال گام برداشت.

وی عنوان کرد: دولت در سفر خود به استان به خوبی بر روی ظرفیت گردشگری استان ایلام تاکید کرده و امیدواریم از این بخش حمایتهای خوبی شود.

پور احمد بیان داشت: تنگه رازیانه، روستای حیدرآباد، تنگه بهرام چوبین، دریاچه دوقلو سیاه گاو، روستای کلم، چشمه های آبگرم، غارهای متنوع مثل زینه گان، آبشار اما، تنگه سازبن، خوران و..از مناطق و ظرفیتهای گردشگری هستند که سرمایه گذاری بر روی هر یک از مناطق منجر توسعه و اشتغال می شود و همچنین از توجیه اقتصادی برخوردار است.

وی افزود: بر این اساس باید گفت گردشگری استان ایلام باید با استفاده از امکانات و زیرساختهای لازم و حمایتهای دولت زمینه را برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری فراهم کند.

وی تصریح کرد: ایجاد راه های ارتباطی، احداث کمپینگهای گردشگری، احداث هتل و رستورانهای درجه یک، ایجاد راهنمای گردشگری و... از مهمترین نیازهای بخش گردشگری ایلام است.

این کارشناس بیان داشت: دو بحث مهم در بخش گردشگری ایلام وجود دارد یکی ایجاد امکانات و دوم اطلاع رسانی برای جذب گردشگر است.

دولت از طرحهای سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایلام حمایت می کند

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام نیز به خبرنگار مهر گفت: ظرفیتهای بسیار بالای گردشگری به خصوص در بخش طبیعی و وجود آثار تاریخی باعث شده این بخش مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: فعال کردن بخش گردشگری استان ایلام با استفاده از حمایتهای دولت و حضور سرمایه گذران می تواند منجر به رفع بیکاری در اکثر نقاط استان شود.

این مسئول بیان داشت: کسانی که در بخش گردشگری برای ساخت هتل، رستوران، مجتمع رفاهی و...راغب باشند دولت نیز با اعطای تسهیلات و وام به آنها کمک می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی بیان داشت: با حمایتهای خوبی که دولت انجام می دهد امیدواریم طرحهای گردشگری در استان بیشتر شوند و شاهد رونق استان باشیم.

وی افزود: هم اکنون بیش از یک هزار و 500 اثر تاریخی در استان ایلام شناسایی شده که بیش از 745 مورد آنها ثبت ملی شده است.

شنبه زاده بیان داشت: بیش از هزاران اثر طبیعی در استان ایلام وجود دارد که 50 اثر آنها واجد شرایط ثبت در آثار ملی است.