گیلانغرب ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: تا کنون در بیش از 10 هزار هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان گیلانغرب عملیات قطع، جمع آوری و انتقال درختان بلوط خشکیده با همکاری مردم منطقه انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون در بیش از 10 هزار هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان گیلانغرب عملیات قطع، جمع آوری و انتقال درختان بلوط خشکیده با همکاری مردم منطقه انجام گرفته است.

حسین سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار هکتار از جنگلهای گیلانغرب، درختان بلوط است، گفت: برای اینکه از خالی شدن عرصه های طبیعی به علت این عملیات در شهرستان گیلانغرب جلوگیری کرده باشیم، مقرر شده که درختهایی در این زمینها کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه به جای درختان خشکیده، درخت "بنده"، "بادام" و "گلابی وحشی" کاشت می شود، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته شده، امسال بیش از 150 کیلومتر در عرصه های ملی و طبیعی بخش "گواور" شهرستان گیلانغرب طرح ایجاد "کمربند حفاظتی" انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: یکی از موفقیتهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه آغاز طرح تحقیقاتی آفت شناسی گونه نادر " قره قاژ" برای اولین بار است که در این برنامه علت ورود آفت و بذرخواری این گونه نادر در شهرستان گیلانغرب مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه، فرماندار گیلانغرب با اشاره انجام چند طرح آبخیزداری در این شهرستان، اظهار داشت: این عملیات با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تامین شده است.

فرامرز اکبری محل اجرای این طرحها را حوزه سدهای زاگرس، حیدریه و قروتک عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه های انجام گرفته در گیلانغرب، طرح بیولوژیکی، "گابیون" و "خشکه چینی" در سطح هزار هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان بوده است.