کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر تئاتر در اردیبهشت تئاتر ایران و با برگزاری چنین اختتامیه با شکوهی قد و قواره و اندازه های واقعی خود را پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامه اردیبهشت تئاتر ایران که شامگاه شنبه و با حضور  حضور ایوبی، معاون سینمایی وزارت ارشاد، حیدری معاون پارلمانی، طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمانشاه، جمعی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها  و هنرمندان و فعالان حوزه تئاتر استان کشور و استان کرمانشاه در کنار یکی از انیمیشن‌های سنگی دنیا در(طاقبستان)کرمانشاه و با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

در این مراسم مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر تئاتر در اردیبهشت تئاتر قد و قواره واقعی خود را پیدا کرد.

حسین طاهری برگزاری اردیبهشت تئاتر در استانی به جز پایتخت را نویدی برای اهالی و خانواده تئاتر برای توجه به این هنر دانست و افزود: این مسئله نشان‌دهنده اجرای عدالت فرهنگی در این حوزه است.

وی ادامه داد: توجه ویژه به ظرفیت های تئاتری کشور در حوزه نمایش، پیشکسوتان و جوانان، متون و ادبیات مناطق، زیر ساخت ها و تالارها به منظور استفاده بهینه برای ارتقای هنر نمایش، از اهداف خارج کردن تمرکز از حوزه پایتخت به استان های کشور است.

وی پرهیز از جشنواره زدگی و توجه به این اصل مهم که کار جریان سازی تئاتر درست بعد از پایان اردیبهشت تئاتر ایران‌ها و با اجرای عمومی آغاز می‌شود گفت: این مهم از نکاتی است که باید سرلوحه فعالیت های مدیران این حوزه قرار گیرد.

طاهری فراهم کردن موقعیت میزبانی برای اجرای گروه‌های مختلف نمایشی در استان های دیگر را براساس مشترکات فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی، قومی و آیینی از دیگر نکات فراگیر کردن هنرهای نمایش در کشور عنوان کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، هم‌چنین برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران‌های نمایشی با همکاری کشورهای همسایه را زمینه‌ساز فراگیرکردن هنر تئاتر ایران در منطقه و جهان دانست.

وی افزود: امیدوارم ما در وزارت فرهنگ و ارشاد بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم که در طی دوران فعالیت تسهیل کننده امور هنرمندان تئاتر باشیم.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر درد آشنای مشکلات اقتصادی هستند، تحقق مطالبات هنرمندان تئاتر را از اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: اقتصاد تئاتر نباید وابسته به درآمدهای نفتی باشد و توجه به مشکلات آنان خصوصا مشکلات اقتصادی نیازمند تعامل مدیران استانی و کشوری است.

وی افزود: تا زمانی که اقتصاد هنر نمایش، مانند دیگر هنرها به اقتصاد نفت متکی باشد، نمی‌توان انتظار رشد این هنر را داشت از این رو باید با توجه به روش‌های روز به دنبال ساز و کارهای اجرایی برای توسعه اقتصاد تئاتر بود.

طاهری با تاکید بر تاثیرگذار بودن هنر نمایشی بر فرهنگ جامعه تصریح کرد: افزایش فعالیتهای مثبت انجمن‌های نمایشی با توجه به تاثیرات آن بر جامعه، دغدغه مسئولان را در این زمینه کاهش خواهد داد.

وی از برگزاری نشست‌های مشترک بین مسئولان کشوری و فعالان عرصه نمایش خبرداد و یادآور شداحقاق مطالبات هنرمندان از اولویت‌ها و برنامه مدیریت جدید اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی در دولت دکتر روحانی است، لذا از مدیران کل ادارات ارشاد استان ها درخواست داریم که به عنوان نمایندگان این مدیریت در تقویت جایگاه هنرمندان تئاتر و نمایش تلاشی دو چندان داشته باشند.

طاهری افزود: این قشر فرهنگی کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست‌ها و مطالبات دیگری همانند حل موضوع اشتغال دانش آموختگان تئاتر کشور، به روز رسانی دانش تئاتر، ارتقا ارتباط گروه های نمایشی استانها با یکدیگر و... را داشته که ما به دنبال تحقق آنها خواهیم بود.

وی استفاده از پتانسیل نخبگان عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر استان‌ها در تهران و جمع آوری و ساماندهی کلیه اطلاعات مربوط به خانواده بزرگ تئاتر را از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: البته نباید برای رسیدن به اهدافمان دچار شتابزدگی شده و نیز نباید از توان و تجربیات هنرمندان کشورمان نیز غافل شویم.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جایگاه هنرمندان حوزه تئاتر و نمایش را در استان کرمانشاه مناسب ارزیابی کرد و افزود: حضور فعال هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان کرمانشاه می‌تواند تاثیرخوبی در ارتقا این حوزه در کشور داشته باشید، به همین منظور به دنبال این هستیم که سطح کیفی تولیدات آثار نمایشی را ارتقا دهیم.