شیراز – خبرگزاری مهر: عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری دعواهای سیاسی به ضرر نظام دانست و گفت: باید اتحاد و همدلی در کشور وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر یکشنبه در همایش فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، با بیان اینکه باید اتحاد و همدلی در کشور وجود داشته باشد، افزود: زمانیکه اتحاد و همدلی در کشور وجود داشته باشد همه چیز با موفقیت انجام و به نتیجه می رسد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تصریح کرد:جمهوری اسلامی برای منطقه، جهان و بشریت یک الگو است و برای محقق کردن تمامی این ظرفیتها نیاز به داشتن وحدت و نظم است که در این راه اگر روحانی و یا غیر روحانی کوتاهی کند ظلم است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به جایگاه بالای فرهنگ در جامعه، گفت: نشاط ، حیات، سقوط، موفقیت و... هر جامعه به فرهنگ بستگی دارد بنا بر این باید به مباحث این چنینی توجه ویژه داشت.

وی افزود: اساس تمامی دشمنی ها با جمهوری اسلامی ایران همان اسلام است زیرا ما دارای هویت، شخصیت، دین، ایمان مستقل هستیم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکید کرد: اساس این دشمنی ها برای بی هویت کردن و بی شخصیت کردن ملت مسلمان است که برای رسیدن به این مهم مباحث فرهنگی از جانب دشمنان انتخاب شده است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: حمله مغولها به ایران نیز دشمنی غربیان آن دوره بوده زیرا آنها برای ضربه زدن به ما از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

وی با اشاره به نقش نخبگان جامعه، گفت: رسالت سنگینی بر عهده نخبگان فرهنگی جامعه قرار دارد زیرا آنها رصدبان جامعه هستند و باید بیش از گذشته فعالیت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دین ما به فرصت شناسی و استفاده از آن تاکید ویژه شده، گفت: قدرشناسی و توجه به فرصت ها از تاکیدات دین است که باید به آن توجه داشته باشیم و از دوران کودکی به فرزندان خود این مهم را یادآوردی کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: باید نسبت به فرصت ها قدرشناسی کنیم گاهی یک فرصت برای یک فرد، اجتماع، کشور، منطقه و جهان است که باید با توجه به موقعیت به آن توجه کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در موقعیتی قرار داد که فرصتی برای اجتماع، منطقه، جهان، بشریت و جهان تشیع است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب چنین زمینه هایی فراهم نبود اما امروز که جایگاه بالایی در جهان داریم باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.