سرپرست گروه آوازی تهران از برگزاری چند برنامه موسیقایی در خرداد ماه سال جاری از جمله اجرا در جشنواره «طعم موسیقی» خبر داد.

میلاد عمرانلو در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های گروه آوازی تهران گفت: در حال تمرین روی 2 رپرتوار مختلف هستیم که اولین برنامه آن مربوط به برگزاری کنسرت در 18 خرداد ماه سال جاری به تهیه کنندگی موسسه هامین گسترآریا در تالار وحدت و در قالب جشنواره «طعم موسیقی» است که جزییات آن طی روزهای آینده به اطلاع رسانه‌ها می رسد.

وی درباره برنامه دوم گروه ادامه داد: از 21 تا 23 خرداد ماه در تالار رودکی سه شب به اجرای برنامه خواهیم پرداخت که این برنامه بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که تاکنون توسط گروه آوازی تهران در تالارهای مختلف اجرا شده است و می‌تواند برای تماشاگرانی که تاکنون پیگیر فعالیت‌های ما بودند اجرای متفاوتی به حساب آید.

سرپرست گروه آوازی تهران توضیح داد: در این پروژه موسیقایی تصمیم داریم روی تعدادی از آثار موسیقایی قرن بیستم و موسیقی ملل کارهایی را اجرا کنیم که تاکنون در ایران اجرا نشده است و می‌تواند برای علاقه‌مندان موسیقی طعم جدیدی از دنیای بی‌انتهای موسیقی باشد. در این برنامه علاوه بر حضور اعضای همیشگی گروه، آتنا اشتیاقی نیز به عنوان تکنواز ویولن سل همراه ما خواهد بود.

عمرانلو در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به حضور بین المللی گروه آوازی تهران گفت: چندی پیش از سوی دبیرخانه هشتمین فستیوال جهانی گروه‌های کر کشور لتونی برای شرکت در این رویداد جهانی دعوت شدیم  اما متاسفانه برای حضور در این جشنواره دچار مشکلات متعددی هستیم که کار ما را برای حضور مقداری سخت‌تر کرده است. البته از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد قول هایی داده شده که بخشی از هزینه های گروه تامین شود اما ما باز هم در تلاشیم که با یک حامی مالی به توافق برسیم که بتوانیم حضور شایسته ای در این رویداد مهم موسیقایی دنیا داشته باشیم.

این آهنگساز افزود: در این فستیوال بین المللی بیش از 500 گروه کر از 60 کشور دنیا در 29 شاخه تخصصی فعالیت دارند که این گروه‌ها در دو بخش حرفه ای و آماتور میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود. از این جهت فستیوال یاد شده یکی از مهم ترین و بزرگ ترین رویدادهای موسیقایی است که می تواند برای فرهنگ و هنر کشورمان تاثیرات مثبتی داشته باشد. در فضایی که چهره درستی از ایران به نمایش درنیامده است حضور یک گروه ایرانی در یک رویداد مهم بین المللی می تواند بسیاری از ذهنیت ها را عوض کند.

سرپرست گروه آوازی تهران در بخش پایانی صحبت هایش تاکید کرد: امیدوارم حامیان مالی متوجه اهمیت این رویداد بین المللی شده و به این نکته برسند که در صورت حمایت از گروه‌های فرهنگی هنری می‌توانند در رویدادهای بین‌المللی نیز حضور  موثری داشته باشند.

گروه آوازی تهران در سال 1384 آغاز به کار کرد که اولین کنسرت این گروه به همراه ساز پیانو در سال 85 روی صحنه رفت. اواخر این سال گروه آوازی تهران با الهام از گروه های اروپایی سبک جدید خود را آغاز کرد. در این شیوه هر خواننده ایفای نقش سازی در ارکستر را برعهده می گیرد که نتیجه آن اجرای کامل قطعات ارکسترال همراه با افکت های صوتی خاص توسط گروه است.