اراک- خبرگزاری مهر: مديرعامل سازمان تاكسيرانی اراك از افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی در اراک خبر داد و گفت: نرخ كرايه تاكسی پس از بررسی های كارشناسانه و با در نظر گرفتن نرخ تورم موجود در جامعه افزایش یافته است.

رضا علينقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای اطلاع رسانی شهروندان و رانندگان تاكسی از نرخ مصوب سال 1393،‌ تعداد چهار بنر در سطح شهر در ابتدای خيابان های محسنی،‌ قائم مقام، اميركبير و شهيد رجايی (ملك) نصب شده است که مردم می توانند از نرخ نهایی هر مسیر مطلع شوند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی و فرماندار شهرستان اراك در خصوص قيمت پيشنهادی كارشناسی شده سازمان تاكسيرانی را تایید کردند ادامه داد: نرخ كرايه تاكسی پس از بررسی های كارشناسانه و همچنين لحاظ کردن افزايش قيمت حامل های انرژی افزايش يافته است.

علینقی پور از پرداخت کرایه از روی تاکسی متر خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با دريافت كارت شهروندی از باجه های فروش مستقر در ابتدای خيابان محسنی و ميدان سرداران جنب پايانه مسافربری اتوبوسرانی كرايه خود را كه به روی تاكسيمتر درج شده است، پرداخت کنند.

وی اظهارداشت: همه تاكسيداران موظف به رعايت نرخ مصوب و استفاده از تاكسي متر هستند و در صورتی كه رانندگان كرايه اضافه دريافت نمايند،‌ شهروندان می توانند با ثبت كد شناسايی تاكسی و ارسال پيامك به شماره 10007993 يا مراجعه حضوری به كيوسك های بازرسی مستقر در سطح شهر يا با مراجعه به آدرس الكترونيكی سازمان به نشانی www.araktaxi.irشكايت خود را مطرح کنند كه در اسرع وقت رسيدگي شود.

مديرعامل سازمان تاكسيرانی اراك افزود: همچنین نرخ مصوب سال 93 بصورت برچسب بر روی شيشه همه تاكسی ها برای رؤيت آسان تر مسافران نصب خواهد شد.