حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد به مناسبت درگذشت هنرمند عکاس حسین پرتوی، پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: جامعه رسانه‌ای کشور یکی از همکاران پرتلاش و حرفه‌ای خود را از دست داد. مردی که مظهر واقعی یک خبرنگار آگاه و دردآشنا به مشکلات مردم بود. کسی که دوربینش همیشه آویزه شانه‌های پرتوانش بود و طی بیش از 30 سال فعالیت حرفه‌ای، وقایع گوناگونی را به ثبت رساند. از گرفتاری‌ها و نیازهای روز مردم تا معضلات اجتماعی و وقایع پرشور دوران انقلاب اسلامی تا حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس.

مردی که تصویر ماندگار او از بیعت همافران نیروی هوایی با امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در 19 بهمن 1357 یأس و نومیدی را به اردوگاه حامیان رژیم طاغوت کشاند و واپسین روزهای نظام متزلزل شاهنشاهی و دولت دست نشانده بختیار را نوید داد.

آری! حسین پرتوی تصویرگر بخشی از تاریخ ایران سرانجام پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از بیماری طاقت‌فرسا از میان ما رفت، ولی آثار گران‌بها و صحنه‌هایی که او به تصویر کشید برای همیشه در حافظه ملت ایران و گنجینه تاریخ محفوظ خواهد ماند.

اینجانب فقدان هنرمند عکاس مرحوم حسین پرتوی را به خانواده ارجمند ایشان و جامعه رسانه‌ای کشور به ویژه خبرنگاران عکاس تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندم.