بوشهر - خبرگزاری مهر: عضو شورای شهر بوشهر گفت: تنها راه علاج نگهداری از بافت قدیم، احیاء شورای بافت است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله اسدی ظهر دوشنبه در نشست شورای شهر بوشهر با اشاره به اهمیت بالای بافت قدیم بوشهر اظهار داشت: همکاری و همراهی همه دستگاه در احیای بافت قدیم و رسیدگی به روند توسعه و بازسازی این بافت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی در ادامه با تبریک هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: توجه به بافت تاریخی شهر بوشهر یکی از ضرورت های این شهر است و تنها راه علاج نگهداری از بافت قدیم، احیاء شورای بافت است.

اسدی، انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان را بجا دانست و افزود: فروزانی خود فردی آگاه به مسائل و مشکلات بافت قدیم است و با دستور شورای بافت، دیگر دستگاه های ذیربط نیز ملزم به اجرای فعالیت در راستای نگهداری از بافت قدیم می شوند.

دلخوشی این که عسلویه از آن استان بوشهر است نیز برای ما غنیمت است

دیگر عضو شورای شهر بوشهر در این نشست از تمدید ثبت نام شورا یاران تا فردا خبر داد و گفت: برخی افراد مدارک خود را تکمیل نکردند و به این دلیل است که مهلت ثبت نام تمدید شده است.

خدیجه گرشاسبی خاطرنشان کرد: استاندار باید توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات فرهنگی داشته باشد اما گاها شاهد میزان بیشتر اعتبارات به مسائل عمرانی هستیم.

وی بر لزوم توجه ویژه به مقوله فرهنگ تاکید کرد و افزود: توسعه فرهنگ در یک کشور خود موجب توسعه همه جانبه در تمامی ابعاد می‌شود.

عضو شورای شهر هچنین بیان کرد: از استاندار و نمایندگان مجلس می خواهیم که با پایان دادن به بحث الحاق عسلویه به فارس در کشور موجب آرامش خاطر شهروندان استان شوند.

گرشاسبی در ادامه عنوان کرد: عسلویه حق مسلم ماست، درست است تاثیر مثبتی در زندگی مردم این استان نداشته است اما دلخوشی این که عسلویه از آن استان بوشهر است نیز برای ما غنیمت است.