بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از اعزام چند هیئت تجاری بازرگانی این استان به کشورهای آسیای میانه و اروپا در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صمدی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با تشریح دستاوردهای سفر هیئت تجاری ایران با محوریت خراسان شمالی به هندوستان، اظهار کرد: نخستین هیئت تجاری خراسان شمالی متشکل از 19 نفر از تجار و بازرگانان این استان و نیز استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و... با محوریت خراسان شمالی اوایل اردیبهشت ماه به کشور هندوستان اعزام شدند.

وی با اشاره به این که این سفر به منظور گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی و با دعوت اتاق بازرگانی هندوستان انجام شد، اضافه کرد: هیئت مذکور در این سفر از ایالت های دهلی نو، جی پور و آگرا هندوستان دیدار کرد.

به گفته صمدی تجار ایرانی در این سفر علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی این کشور، نشست‌های متعددی نیز با تجار و بازرگانان هندی برگزار کردند

وی عنوان کرد: در این سفر مواردی نظیر اعزام و پذیرش هیئت های تجاری بازرگانی، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی و صنعتی، توسعه صادرات و واردات دو جانبه، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی دو کشور ... بحث و بررسی شد.

صمدی اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا اواخر خرداد ماه امسال هیئتی تجاری بازرگانی از هندوستان به خراسان شمالی سفر کنند و ضمن بازدید از واحدهای تجاری و صنعتی، تفاهم نامه هایی بین تجار این استان و کشور هندوستان منعقد شود.

به گفته وی علاوه بر پذیرش این هیئت از کشور هندوستان بر اساس برنامه قرار است تا یک ماه آینده هیئتی تجاری از ترکمنستان به خراسان شمالی سفر کند و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نیز در ماه های آینده یک هیئت تجاری بازرگانی به عمان، یک هیئت مشترک به گرجستان و ارمنستان و یک هیئت نیز به اروپا اعزام کند.

صمدی عنوان کرد: پارسال تجار و بازرگانان خراسان شمالی بیش از 155 میلیون دلار انواع کالاهای مختلف را به حدود 30 کشور جهان صادر کردند که در این میان ترکمنستان با سهم 28 درصدی؛ میزبان بیشترین کالاهای این استان بوده است.