بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون حمايت و سلامت خانواده اداره كل كميته امداد خراسان شمالي از شناسايي 600 يتيم طرح آتيه ايتام استان از ابتداي امسال تاكنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نعمتي صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون 600 یتیم در خراسان شمالی در طرح آتیه ایتام شناسایی شده اند، افزود: افزود: طرح آتيه ايتام خراسان شمالي كه در استان اجرايي شده به صورتي است كه در ماه مبلغ پرداختي حاميان بيشتر از نياز اوليه يتيم باشد.

وي گفت: ميزان پرداختي براي هر يتيم توسط حاميان متفاوت است به گونه‌ای که براي برخي اين مبلغ 60 هزار تومان در ماه و براي برخي از افراد كه تعداد اعضاي خانواده بيشتر است بيش از 100 هزار تومان توسط حامي پرداخت مي‌شود.

نعمتي اضافه كرد: سال گذشته 400 يتيم در خراسان شمالی تحت پوشش بيمه آتيه ايتام قرار گرفتند كه امسال نيز 600 نفر شناسايي شدند و با برنامه ريزي هايي كه در دستور كار قرار گرفته سعي براين است تا تعداد بيمه شدگان طرح آتيه ايتام در سال 93 به هزار نفر ارتقاء يابد.

اين مقام مسئول در كميته امداد خراسان شمالي سرانه پرداختي بيمه آتيه ايتام را در سال گذشته 20 هزار تومان اعلام كرد و گفت: بر اين اساس 96 ميليون تومان هزينه بيمه پرداخت شد.

وي با اشاره به اينكه سرانه بيمه آتيه هرسال 10 درصد افزايش مي يابد اين سرانه را براي امسال 22 هزار تومان عنوان كرد.

نعمتي در خصوص طرح آتيه ايتام استان نیز اظهار کرد: ايتامي كه مشمول اين طرح مي شوند از افراد داراي سنين پايين انتخاب مي شوند تا بتوان حداقل بين 10 تا 12 سال با بيمه آنان را پوشش داد.

وي اضافه كرد: اين طرح تا زماني براي يتيم اجرايي مي شود كه به سن ازدواج و اشتغال برسد و سرمايه اوليه اي براي شروع كار و زندگي داشته باشد.

معاون حمايت و سلامت خانواده اداره كل كميته امداد استان همچنين تعداد حاميان استان را 24 هزار و 245 نفر اعلام كرد و گفت: اين تعداد حامي را 10 هزار و 507 زن و 13 هزار و 738 نفر مرد تشكيل مي دهند كه پنج هزار و 65 يتيم تحت حمايت خود دارند.

وي با بیان این که از اين تعداد حامي 11 هزار و 836 نفر بومي و مابقي غير بومي هستند، اضافه كرد: از مجموع حاميان استان 49 نفر مقيم خارج كشور هستند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد خراسان شمالي در خاتمه از خيرين خواست تا بر اساس انتخاب كميته امداد؛ هزينه بيمه ماهانه ايتام را متقبل شوند.

وی گفت: كميته امداد استان در اين خصوص آمادگي دارد تا از خيرين در اين زمينه استقبال و با اجراي طرح آتيه سرمايه خوبي براي اين ايتام پس انداز كند.