قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: جشنواره فیلم مقاومت با نقد و بررسی فیم معراجی ها در قزوین برگزار می شود.

محمد کرم اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: همزمان با سوم خرداد ماه، در سالروز آزاد سازي خرمشهر، حوزه هنري استان اقدام به برگزاري ویژه برنامه هاي فرهنگي شامل، ‌نمايشگاه، چاپ و پوستر،‌ ديدار با رزمندگان، آزادگان و جانبازان ،‌انتشار مجله صوتي، برپایی جشنواره فيلم مقاومت و برگزاری شب شعر حماسی کرده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه هاي اين ايام از سوم تا دهم خردادماه با حضور هنرمندان،استادان برگزار می شود افزود: به همت واحد مطالعات و فرهنگ پایداری جلسه های ديدار و گفتگو كارشناسان و هنرمندان اين مركز با رضا تندكی ها رزمنده دوران دفاع مقدس، حسين صباغ زاده، آزاده و يوسف شنازندی جانباز دوران دفاع مقدس، روز سوم خرداد برگزار خواهد شد.

این مسئول یادآورشد: به همت واحد هنرهای تصویری از سوم تا دهم خرداد ماه "جشنواره فيلم مقاومت" به اكران،‌ نقد و بررسي فيلم "معراجی ها" ساخته مسعود ده نمکی در سینما تالار حافظ قزوین اختصاص يافته است.

کرم اللهی تصریح کرد: واحد هنرهای تجسمی "نمايشگاه محیطی پوسترهاي خرمشهر"‌ ،آثار هنرمندان این مرکز را در محوطه بيروني حوزه هنری قزوین به مدت هفت روز برای بازدید عموم دایر خواهد کرد.

وی اظهارداشت: رونمایی از "مجله مستند صوتي، تصویری"  با موضوع نقش رزمندگان در عملیات بیت المقدس و برگزاری  "شب شعر حماسي" با حضور شاعران و هنرمندان در پنجم خرداد ماه ساعت 18در تالار حافظ از دیگر برنامه های این حوزه به مناسبت آزادسازی خرمشهر است که برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: طراحی 10 "پوستر با موضوع خرمشهر" توسط هنرمندان این مرکز همراه با درج در سایت حوزه هنری قزوین جهت بهره برداری ادارات و سازمانها از دیگر برنامه های این ایام است که به همت واحد روابط عمومی اجرا خواهد شد.