یوسف کرمی که در سه دوره حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب دو مدال طلا و نقره شده است در چهارمین حضور خود به دنبال کسب سومین مدال آسیایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرگروه تیم ملی تکواندو کشورمان در حالی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به همراه تیم ملی راهی تاشکند شد که تا پیش از این، حضور در دوره از این رقابتها را تجربه کرده بود. وی سال 2001 تنها یک سال بعد از کسب طلای نوجوانان جهان در "کیلارنی" ایرلند، به همراه تیم ملی عازم مسابقات آسیایی امان در اردن شد و در بازی پایانی "آرتیا" حریف فیلیپینی خود را شکست داد و طلا گرفت. وی سال 2006 نیز عضو تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بود که توفیقی در بانکوک نداشت.

کرمی سال 2010 نیر به همراه تیم ملی راهی  مسابقات قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان شد و با کسب مدال نقره یکی از ارکان قهرمانی تیم ملی کشورمان بود. وی حالا برای چهارمین پای به آوردگاه مسابقات قهرمانی آسیا می گذارد تا در چهارمین حضور خود به سومین مدال آسیایی دست پیدا کند.

سرگروه تیم ملی در مورد این مسابقات می گوید: زمانی تکواندو متعلق به کره جنوبی بود و همه تکواندوکاران ما رقیب اصلی خود را تکواندوکاران این کشور می دانستند، ولی اکنون تکواندو پیشرفت کرده و دیگر می‌توان هیچ رقیبی را دست کم گرفت. فهرماني آسيايي حساسيت خاص خودش را دارد و هر ورزشكار 4، 5 مبارزه سنگين را پيش رو دارد. من نام هيچ كشوري را به عنوان حريف نمي آورم، چرا كه همه خوب هستند و همه مي خواهند روي سكو بروند.

وی در خصوص اردوهاي تيم ملي گفت: طبق برنامه اي كه کادر فنی ارائه داده بود پیش رفته و خیلی خوب تمرين كرديم و اميدوارم روز مسابقات در اوج آمادگي باشيم. تيم يكدل و خوبي داريم، همه تكواندوكاران اعزامي حس مسئوليت دارند و همين به كسب نتيجه در ازبكستان كمك بسياري خواهد كرد.

کرمی در مورد شرايط خودش و نتايجي كه در اين مدت بدست آورده است، اظهار داشت: خدا را شكر شرايط روز به روز بهتر مي شود. در اين مدت تلاشم را دو چندان كردم، يا نبايد به اردو مي آمدم و يا هم اكنون كه هستم بايد بهترين عملكردم را داشته باشم. من با تمام توانم مبارزه خواهم كرد، نمي گذارم به راحتي مدال از دستم برود، من اگر در شياپ چانگ تلاش كنم و بازنده شوم ناراحت نمي شوم و مي گويم حريفم از من بهتر بوده است. زماني ناراحت مي شوم كه تلاش نكرده باشم. كسب سكو هميشه هست اما من براي بهترين مدال به ازبكستان خواهم رفت.

بيست و يكمين دوره مسابقات كيوروگي قهرماني آسيا از 5 تا 7 خردادماه به ميزباني تاشكند ازبكستان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها