نهاوند - خبرگزاری مهر: امام جمعه نهاوند گفت: با وجود اینکه ایران به تمام معاهدات و تعهدات خود در مذاکرات هسته ای عمل کرده اما زیاده خواهی آمریکا مانع دستیابی به توافقات نهایی هسته ای شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر نهاوند در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اظهار داشت: بعضی از کشورهای های غربی و اروپایی نسبت به زیاده خواهی آمریکا در روند مذاکرات هسته ای که مانع دستیابی به توافق نهایی شد اعتراض نشان دادند که چرا علی رغم انجام تمام معاهدات و تعهدات توسط ایران آمریکا در این مسیر مانع ایجاد می کند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: آمریکا با مانع تراشی و زیادخواهی خارج از توافقات و مذاکرات هسته ای، مسائلی همچون کنترل و نظارت بر ساخت توان  موشکی و تجهیزات نظامی ایران و رعایت حقوق بشر را مطرح می کند تا مانع دستیابی به توافقات نهایی شود.

وی افزود: اگر آمریکا بخواهد به این روند زورگویانه و خارج از عرف سیاسی و بین المللی ادامه دهد، ایران اسلامی این قدرت و توان را دارد که به صورت یک طرفه قید تمام مذاکرات و تعهدات هسته ای را بزند و دنیا هم توان مقابله با این اقدام جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

امام جمعه شهر نهاوند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه نهاوند با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: جمعیت ایران و میزان موالید در سال 1357 در هر خانواده به صورت میانگین بین شش تا هفت فرزند بود اما این میزان در حال حاضر به یک تا دو فرزند کاهش یافته است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی بیان داشت: اگر روند فعلی جمعیت به این صورت پیش برود جمعیت ایران ثابت و در آینده پیر می شود که در نهایت موجب می شود ایران از داشتن جمعیت جوان، متعهد و متخصص محروم شود.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: مقام معظم رهبری به خوبی و آینده نگری این تهدید و آسیب های آن را شناسایی و با ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از پیر شدن و ثابت ماندن جمعیت ایران در اینده جلوگیری کردند.

فتح خرمشهر باعث شد کمر استکبار و عراق و حزب بعث شکسته شود

وی در ادامه فتح خرمشهر را بزررگترین حادثه و اتفاق هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: فتح خرمشهر باعث شد کمر استکبار و عراق و حزب بعث شکسته شود.

امام جمعه شهر نهاوند اظهار داشت: فتح خرمشهر حادثه ای بزرگ بود که باعث شد تمام خبرگزاری ها و رسانه های خبری جهان تا 24 ساعت سکوت کنند و بعد از این پیروزی بزرگ عراق مجبور شد در سرتاسر جبهه های جنگ عقب نشینی کند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی افزود: همانگونه که امام راحل فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و هنوز بیان واقعیات و خاطرات عملیات فتح خرمشهر باعث ترس و رعب  وحشت دشمنان از توان و اقتدار ایران اسلامی می شود.

حجت الاسلام مغیثی در پایان خطبه های نماز جمعه شهر نهاوند مبعث پیامبر بزرگ اسلام را نعمتی بالاتر از خلقت انسان عنوان کرد و ادامه داد: خداوند متعال در خلقت و آفرینش انسان منتی نمی گذارد اما در مبعوث شدن پیامبر بر مردم و مسلمانان منت گذاشته است.

مهمترین هدف مبعث پیامبر  عدالت اجتماعی و تهذیب نفس است.

وی عنوان کرد: انسان نیازمند هدایت و ارشاد است تا به سعادت و رستگاری دست پیدا کند که این مهمترین هدف مبعث پیامبر است و عدالت اجتماعی و تهذیب نفس از دیگر پیامهای مبعث پیامبر بزرگ اسلام است.

امام جمعه شهر نهاوند گفت: بیست و هفتم رجب روزي است كه در این روز پيامبر گرامي اسلام براي هدايت بشريت برانگيخته شده و به سوي سعادت انسانها شتافته و با اين بعثت تحولي شگرف و اساسي را براي بشريت به ارمغان آورد.