بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي گفت: 80 درصد پرونده‌های ورودی سال جاری به مراکز مشاوره و کلانتری‌ها، به مصالحه انجامیده است.

سرهنگ علي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بقاء و تحکیم خانواده هدف اصلي مراكز مددكاري و واحدهاي مشاوره‌اي نيروي انتظامي استان است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بيشترين مشاوره هاي ارائه شده در مراكز مشاوره‌اي كلانتري‌هاي خراسان شمالي را مسائل خانوادگي به خود اختصاص داده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: طی دو ماه گذشته 90 پرونده مشاوره اي در زمينه‌هاي خانوادگي، روانشناختي و حقوقي در مراكز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي استان تشكيل شده است.

سرهنگ اسلامي افزود: همچنين از ابتداي سال جاري تاكنون 140 پرونده به دواير مددكاري كلانتري‌هاي شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي ارجاع داده شده كه از اين تعداد 80 درصد پرونده هاي ورودي به مراكز مشاوره اي و كلانتري ها به مصالحه انجاميده است.

وي با اشاره به تعامل و مشاركت سازنده نيروي انتظامي با سازمان هاي مردم نهاد این استان، افزود: نيروي انتظامي خراسان شمالی در راستاي خدمت رساني به اقشار مختلف جامعه اقدام به راه اندازي مراكز مشاوره و مددكاري در معاونت اجتماعي و كلانتري‌ها كرده است كه در حال حاضر اين مراكز در شهرستانهاي بجنورد، شيروان و اسفراين به صورت رايگان به افراد ارائه خدمات مي‌دهند.

سرهنگ اسلامي مشاوره در زمينه روانشناختي، خانوادگي، فردي، حقوقي، انتظامي و... را از جمله مواردي برشمرد كه مشاوران فعال در مراكز مشاوره‌اي به صورت رايگان در اختيار شهروندان این استان قرار مي دهند.

اين مقام مسئول با بيان اينكه 20 درصد پروندهاي تشكيل شده در كلانتري ها به مراجع قضايي ارجاع  داده شده است، اظهار داشت: با كاهش پرونده‌هاي ارجاعي به مراجع قضايي، از بار قضايي پرونده ها كاسته شده است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي اضافه كرد: تا كنون مردم استان از خدمات ارائه شده در واحدهاي مددكاري و مشاوره كلانتري‌هاي شهرستان هاي استان استقبال خوبي داشته اند كه این امر نشان دهنده رضايت مردم و ارائه خدمات خوب مشاوران در اين مراكز است.