مربی پیشین دروازه‌بان‌های تیم‌‎های فوتبال نوجوانان و جوانان ایران معتقد است شرایط تیم فوتبال نوجوانان به مراتب سخت‌تر از جوانان برای صعود به جام جهانی است.

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: از وقتی که از جام جهانی نوجوانان 2013 در امارات به ایران آمدم، سر تمرینات تیم‌های نوجوانان و جوانان حضور نیافتم زیرا دوست ندارم حاشیه‌ای را برای این تیم‌ها ایجاد کنم.

وی در ادامه افزود: با شناختی که از شرایط تیم‌های پایه دارم، باید بگویم قرعه هر دو تیم در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا بسیار سخت است و قطعا این دو تیم برای رسیدن به جام جهانی نیاز به دیدارهای تدارکاتی بیشتری دارند.

مربی پیشین دروازه‌بان‌های تیم‌‎های نوجوانان و جوانان ایران همچنین اظهار کرد: البته شرایط تیم نوجوانان به خاطر حریفانی که در مرحله گروهی دارد و حریفی که باید در مرحله یک‌چهارم نهایی با آن روبرو شود، سخت‌تر است اما برای هر دو تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی با بیان اینکه این تیم‌های برای رسیدن به موفقیت به دیدارهای تدارکاتی بیشتری نیاز دارند، در مورد وضعیت خودش نیز تاکید کرد: بنده در این سال‌ها خصوصا 12 سال گذشته دین خود را به فوتبال ملی پایه ادا کردم و حدود 20 دروازه‌بان از جمله مهدی رحمتی، وحید طالب‌لو، سوشا مکانی، رضا محمدی، وحید شیخ ویسی، علیرضا بیرانوند، حسین حسینی را پرورش دادم.

حیدری اضافه کرد: روزی که قرار بود به جام جهانی نوجوانان برویم، باید کادرفنی تیم‌های نوجوانان و جوانان که می‌خواستند در مسابقات مقدماتی آسیا به میدان بروند، مشخص شوند، به همین دلیل چاره‌ای جز انتخاب نفرات جدید نبود، پس از آن هم به کادر تیم‌های برنده دست نزدند.

وی برای همه دوستان و همکارانش در این تیم‌ها آرزوی موفقیت کرد و یادآور شد: از روزی هم که تیم نوجوانان به ایران بازگشته و در قالب تیم جوانان تمریناتش را پیگیری می‌کند، به محل تمرینات این تیم نرفتم زیرا دوست ندارم حضورم در اردوی تیم جوانان و یا نوجوانان، برای همکارانم حاشیه‌ای را ایجاد کند.

مربی پیشین دروازه‌بان‌های تیم‌‎های نوجوانان و جوانان ایران با بیان اینکه فعلا در تیمی فعال نیست و منتظر دریافت پیشنهاد از باشگاه‌ها است، گفت: من در 12 سال گذشته همراه در تیم‌های پایه حضور داشتم اما به همراه علی دوستی‌مهر و رحیم میرآخوری در تیم‌های دسته اولی هم مربی بودم و علاوه بر مربیگری دروازه‌بان‌ها، تجربه مربیگری در تیم‌های مختلفی را داشته‌ام.