کتاب جدید محمدرضا سنگری به همراه 4 عنوان کتاب دیگر درباره شهر دزفول در دوران دفاع مقدس، فردا یکشنبه 4 خرداد در برج میلاد تهران رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول نامگذاری شده است. این مناسبت چند سال است که در تقویم ثبت شده است. روز دزفول یک روز پس از سالروز آزادسازی خرمشهر قرار دارد و ستاد چهارم خرداد 3 سال است که به مناسبت این روز، همزمان برنامه‌هایی را در شهرهای اهواز، دزفول و تهران برگزار می‌کند.

به این ترتیب فردا یکشنبه 4 خرداد، 4 کتاب درباره شهر دزفول و یک عنوان جدید از محمدرضا سنگری به همت ستاد 4 خرداد رونمایی خواهد شد. «دزفول پایتخت مقاومت ایران» نوشته عبدالرضا سالمی‌نژاد با 208 صفحه، یکی از این کتاب‌ها است. این کتاب علاوه بر مطالب مستند، 16 صفحه شامل تصاویر رنگی شهر دزفول را در بر می‌گیرد. کتاب دیگر، «سال‌های صبوری» شامل مجموعه‌ای از خودنوشته‌های حمید آستی است. آستی از مبارزین پیش از انقلاب در دزفول و رئیس فعلی شورای شهر این شهر است. این کتاب 128 صفحه دارد.

کتاب دیگر مجموعه‌ای از اشعار شاعران مختلف کشور درباره دزفول است که با عنوان «سرود پایداری» چاپ شده است. این کتاب به همت غلامرضا کاج و در 184 صفحه، گردآوری شده است. چهارمین کتاب مربط با دزفول نیز «دزفول به روایت کودکان» نام دارد. چند سال پیش انتشارات نیلوفران از تعدادی از دانش‌آموزان مدارس دزفول خواست تا خاطرات پدر و مادرها و بزرگ‌ترهای خود را درباره شهرشان در زمان جنگ، گردآوری کنند. در نتیجه 500 روایت از زمان جنگ گردآوری شد که 200 روایت از آن‌ها انتخاب و برگزیده شدند. این کتاب هفته آینده، با حضور خانواده‌های راوی، در شهر دزفول نیز رونمایی خواهد شد.

کتاب جدید محمدرضا سنگری نیز که یک مجموعه‌شعر است، با عنوان منظومه «شهر من» چاپ شده است. این کتاب مدتی پیش‌تر از 4 عنوان نامبرده چاپ شده ولی قرار است همراه با آن‌ها رونمایی شود.

برنامه رونمایی از این کتاب‌ها روز یکشنبه 4 خرداد از ساعت 17 در مجموعه برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.