گرمی – خبرگزاری مهر: نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد وزارت کشاورزی برای حمایت از زیان خشکسالی گرمی خبر داد.

حجت الاسلام میر قسمت موسوی ظهر شنبه در حاشیه جلسه دستاوردهای سفر وزیر کشاورزی به گرمی به خبرنگار مهر گفت: این شهرستان با وقوع خشکسالی متحمل زیان هزار میلیارد ریالی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی اراضی خسارت دیده برخوردار از بیمه نبودند اضافه کرد: همین موضوع زیان قابل توجهی را متحمل زارعان کرده است.

به گفته حجت الاسلام موسوی وزارت کشاورزی قول مساعد حمایت مالی از طریق  صندوق بیمه کشاورزی را داده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این جلب نظر زارعان برای پوشش بیمه ای اراضی کشاورزی خود در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار است در احداث جاده های بین مزارع نیز همکاری از سوی وزرات کشاورزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دستور انتقال آب دریاچه گیلارلو نیز صادر شده است، ادامه داد: به زودی انتقال آب دریاچه گیلارلو برای کشت 400 هکتار از اراضی پایاب و 150هکتار از اراضی بالادست و حاشیه آن دریاچه آغاز می شود.

کشت گلخانه ای در گرمی توسعه یابد

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: افت حجم نزولات آسمانی موجب بروز خشکسالی در شهرستان گرمی شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در این منطقه نیازمند توجه به رویکردهای جدید است، بیان داشت: از جمله استعدادهای کشاورزی منطقه کشت گلخانه ای است.

نماینده مردم گرمی در محلس شورای اسلامی خواستار مشارکت کشاورزان در طرح های جدید مدیریت کشاورزی این منطقه شد و افزود: با اتحاد و یکدستی می توان تاثیر منفی خسارت وارده را کاهش داد.