رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه دستمزد داوران برای فصل آینده باید بیش از 100 درصد افزایش پیدا کند، از حضور حداقل 5 داور جدید در لیگ چهاردهم خبر داد.

فریدون اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دستمزد مدنظر کمیته داوران برای داورانی که فصل آینده قضاوت خواهند کرد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بر هیچکس پوشیده نیست داوران در فوتبال ایران زحمات زیادی می‌کشند و تحت فشارهای فراوانی قرار دارند. با اینکه ادعای فوتبال حرفه‌ای را داریم اما در عرصه پرداخت‌هایی که به داوران صورت گرفته، هیچ نشانی از این موضوع نمی‌بینیم.

وی افزود: عملکرد داوران تاثیری مستقیم روی تیم‌هایی می‌گذارد که میلیاردها تومان در جریان رقابتهای لیگ هزینه می کنند لذا دستمزد آنها باید متناسب با پرداخت‌هایی باشد که به بازیکنان و کادر فنی صورت می‌گیرد. متاسفانه از ابتدا دستمزدهایی که برای داوران در نظر گرفته می‌شد، پایین بوده است، پس با افزایش 20 یا 30 درصدی دردی از آن دوا نمی‌کند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه درآمد فدراسیون فوتبال در 2 فصل گذشته پایین بود، در لیگ قبل شاهد افزایش 30 درصدی داوران در لیگ برتری و 50 درصدی آنها در لیگ‌های پایین‌تر بودیم.

وی اضافه کرد: در سال جاری و با توجه به قرارداد 160 میلیارد تومانی که برای تبلیغات محیطی بسته و همچنین احتمال افزایش بیشتر حق پخش تلویزیونی وجود دارد، بنابراین متناسب با این درآمدها، خواهان افزایش دستمزد داوران برای فصل آینده از مسئولان فدراسیون فوتبال هستیم.

اصفهانیان اضافه کرد: معتقدیم افزایش دستمزد داوران برای فصل آینده باید حتی بیش از 100 درصد صورت گیرد زیرا به عنوان مثال اگر شاهد افزایش 100 درصدی دستمزدها باشیم، یک داور که در لیگ برتر قضاوت می‌کند، برای هر بازی یک میلیون تومان خواهد گرفت که اگر از 30 بازی لیگ حداکثر در 20 بازی صوت بزند، در آمد وی از محل قضاوت در طول یک فصل در مجموع 20 میلیون تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید فراموش نشود 10 درصد از این درآمد برای پرداخت مالیات کسر می‌شود، در پاسخ به این پرسش که چند داور جدید در لیگ چهاردهم سوت خواهند زد؟، تاکید کرد: حداقل 5 داور جدید و جوان که در مسابقات لیگ دسته یک عملکرد خوبی داشتند، به داوران لیگ برتری اضافه خواهند شد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان گفت: احتمال سقوط داوران لیگ برتری برای قضاوت در لیگ‌های پایین‌تر نیز وجود دارد. همه این‌ها به نحوه عملکرد و نمراتی که داوران گرفته‌اند، بستگی دارد. البته پیش از اغاز مسابقات لیگ برتر و همچنین لیگ دسته یک، کلاس‌های توجیهی را برای داوران مربوطه برگزار خواهیم کرد.