250 عنوان کتاب از ادبیات معاصر ایران در نمایشگاه کتاب تفلیس عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه کتاب تفلیس از 8 تا 11 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر تفلیس گرجستان برگزار می‌شود و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار 250 عنوان کتاب از متون کلاسیک زبان فارسی و ادبیات معاصر را در این نمایشگاه عرضه می‌کند.

از جمله این آثار می‌توان به اشعار شعرای معاصر سهراب سپهری، فریدون مشیری، محمدرضا شفیعی کدکنی، حسین منزوی و منوچهر آتشی و کتاب‌هایی در موضوع هنرهای تجسمی، ایران شناسی و آثاری از ادبیات معاصر از نویسندگانی مانند محمدابراهیم باستانی پاریزی، عبدالحسین زرین‌کوب، محمود دولت‌آبادی، محمدعلی جمالزاده، سیمین دانشور و رضا امیرخانی اشاره کرد.

اشتراکات فرهنگی و تاریخی، وجود کرسی‌های زبان فارسی و  مراکز اسلام شناسی و ایران شناسی از دلایل عمده شرکت ایران در نمایشگاه کتاب تفلیس اعلام شده است.

در این نمایشگاه مراکز و موسسات حوزه اطلاع رسانی کتاب درکشور نظیر خانه کتاب، کتابخانه ملی، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و آزانس‌های ادبی در یک بروشور به زبان گرجی معرفی می‌شوند.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی ظرفیت‌های آن برای حضور ناشران گرجی از دیگر برنامه‌های حضور ایران در این نمایشگاه عنوان شده است.