سرعین – خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار توجه نرم افزاری به مقوله هتلداری و نگاه حرفه ای در سرعین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نقی‌زاده بعد از ظهر یکشنبه در افتتاح یک مرکز اقامتی در سرعین اضافه کرد: امروزه با توسعه گردشگری پرداختن به مدیریت حرفه‌ای در هتل‌ها اجتناب‌ناپذیر شده است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش هتل در گردشگری، هتل را چیزی فراتر از محلی برای خواب ارزیابی کرد و ادامه داد: بخش عمده ای از گردشگری حال حاضر با مراکز اقامتی و هتل ها و نگاه حرفه ای به این بخش گره خورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه باید به سمت هتلداری حرفه ای با توجه به مدیریت نرم افزاری حرکت کنیم، تاکید کرد که صرف ایجاد کمی هتل بدون ارتقا خدمات نرم افزاری و نگاه حرفه ای نمی تواند توسعه گردشگری یک منطقه را رقم بزند.

نقی‌زاده خواستار توجه بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاران غیر بومی در شهرستان سرعین شد و ادامه داد: تحقق این مهم توسعه پایدار در حوزه گردشگری سرعین را رقم خواهد زد.

امام جمعه سرعین نیز در این مراسم با تاکید به اهمیت گردشگری در اقتصاد روز دنیا بر لزوم توجه هر چه بیشتر به این صنعت پر سود در شهرستان سرعین تاکید کرد و خواستار استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در منطقه شد.

حجتالاسلام محمود اصغری از نهادهای فرهنگی خواست با توجه به حضور پر شمار گردشگران در شهرستان سرعین نسبت به دایر کردن دفاتر نمایندگی در شهرستان سرعین اقدام کنند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و بخصوص عملیات بیت المقدس، آرامش امروز کشور را مرهون تلاش‌های ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها دانست.