مسئول کارگروه ارزیابی و انتخاب پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی گفت: سرمایه‌گذاری برای قرآنی شدن جامعه بانوان موجب تسری و ترویج این آموزه ها به دیگر قشرهای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامده نکوفال، مسئول کارگروه ارزیابی و انتخاب پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش شناسایی و تجلیل از بانوان قرآنی در عرصه‌های مختلف قرآنی ، در زمینه‌های تخصصی قرائت، حفظ و همچنین در زمینه‌هایی چون آثار هنری و ورزش است که دارای روح و شخصیت قرآنی هستند.

وی عنوان کرد: تجلیل از بانوان قرآنی، موجب ایجاد انگیزه و تقویت آن در افزایش فعالیت‌های قرآنی خواهد شد، زیرا برگزاری چنین همایش‌هایی باعث پر شدن خلأهایی می‌شود که امروز در جامعه شاهد آن هستیم.

نکوفال با بیان اینکه تجلیل و تشویق تأثیر بسزایی در ایجاد انگیزه در میان بانوان خواهد داشت، گفت: تجلیل از بانوان در عرصه‌های مختلف قرآنی اعم از کارگردانان، تهیه کنندگان و کسانی که در حوزه های نرم افزاری قرآن فعال هستند، باعث ایجاد تقویت انگیزه خواهد شد.

مسئول کارگروه ارزیابی و انتخاب پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با یادآوری اینکه یکی از نیازهای قرآنی بانوان در جامعه امروز ایجاد زمینه‌ها و بسترهایی است که استعدادهای بانوان در این زمینه شکوفا شود، افزود : باید برنامه‌ریزی اختصاصی با توجه به اقتضائات بانوان در این زمینه صورت گیرد و با توجه به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری، تشکیل تشکل‌های فراسازمانی و فرادولتی در حوزه بانوان به خصوص در زمینه قرآنی، انسجام بخش فعالیت بانوان خواهد بود.

نکوفال در پایان سخنانش گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و از جهتی تربیت کننده نیم دیگر جامعه نیز هستند، هرچه سرمایه‌گذاری بیشتری در قرآنی کردن مادران جامعه صورت گیرد، موجب تسری این آموزه ها به دیگر افراد جامعه نیز خواهد شد.