سوریهای مقیم خارج سوریه با وجود کارشکنی ها و مانع تراشیهای کشورهای حامی گروههای مسلح، در برخی کشورها از جمله ایران، روسیه و اندونزی به پای صندوقهای رای رفتند تا رئیس جمهوری آینده خود را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، از صبح امروز سوریهای مقیم خارج برای اعمال حق قانونی خود در رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارتخانه های سوریه به پای صندوقهای رای رفتند.

شهروندان سوری از صبح امروز در جمهوری اسلامی ایران، با حضور در محل سفارت سوریه در تهران رای خود را به صندوق رای می اندازند.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران تاکید کرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سفارت سوریه در تهران و دیگر سفارتخانه های سوریه، بیانگر اراده ملت سوریه از طریق صندوقهای اخذ رای و گزینه های ملی و اولویتهای آنها در مرحله آتی است که در راس این اولویتها، بازگرداندن امنیت به تمام مناطق سوریه و پایبندی به حاکمیت ملی و اصول اخلاقی و ارزشهای انسانی و وحدت ملی قرار دارد.

سفیر سوریه خاطر نشان کرد برگزاری انتخابات، دستاورد ملی برای ملت سوریه با تمام طیفهایش و فداکاریهای ارتش و خون شهدایی است که در مقابله با تروریسم تکفیری در دفاع از سوریه و کرامت آن بر زمین ریخته شد.

سفارت سوریه پیشتر تدابیر لازم و تمام مقدمات را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه و رای گیری از شهروندان سوری مقیم تهران به عمل آورده بود.