مولف تونسی کتاب "خط امام خمینی(ره) و تاثیرات آن در رفتار به بیان ویژگی های بی نظیر اخلاقی ايشان پرداخته و مي نويسد: امام خمینی(ره) ثابت کرد که دین افیون ملتها نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، (ع.ق)؛ نویسنده تونسی که کتاب خود را در پنج فصل ودر شصت صفحه به چاپ رسانده ، آغازین کتاب خود را با عبارتی از امام خمینی(ره) شروع کرده که می فرمایند: بر هر فردی واجب است که به مقدار توان و تاثیر خود در خدمت اسلام و مسلمانان باشد.
 
وی با یادآوری مصاحبه مورخ 7/3/1987م مقام معظم رهبری با روزنامه کیهان به نقل از معظم له می نویسد: امام خامنه ای می فرمایند: از ویژگی های این انقلاب آن است که علمای دین در راس رهبری آن هستند.
 
نویسنده  با مروری به انقلاب اسلامی ومواضع سیاسی آن بویژه در رویارویی با رژیم صهیونیستی به بیان ویژگی های بی نظیر اخلاقی امام (ره)پرداخته و با استفاده از منابع اهل سنت  و تشیع مانند سنن ترمذی ،سیره ابن هشام ،تحف العقول و نیز وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و کتابهای شهید مطهری و....تلاش نموده است نوشته خود را بعدی علمی ببخشد.
 
فصول کتاب خود را به شکل ذیل تنظیم کرده است:
فصل اول: توحید و اثر آن در سلوک فردی و اجتماعی و توحید نظری و عملی
فصل دوم: تبلیغ و وضعیت اجتماعی؛ دعوت و تبلیغ در قرآن؛ تبلیغ از نگاه روایات؛ تبلیغ بر مبنای فقه ؛تقسیم انحرافی و طائفه ای در جامعه و مسئله تقیه
فصل سوم: پایه های اساسی تحقق هدف؛ زمان؛ امکانات؛ و توفیق الهی
فصل چهارم: نقش خودسازی در تبلیغ؛ ابعاد عملی خودسازی؛ احساس مسئولیت؛ فراگیری و آموزش دادن؛ صبر
فصل پنجم: ریشه های اخلاق اسلامی؛ اخلاق پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ عدم اطاعت از مرتکب گناه؛ صلح حدیبیه؛ سیره پیامبر(ص) در مکه؛ سیره پیامبر(ص) در مکه و توازن میان خوف و رجاء
 
(ع.ق)؛ نویسنده تونسی با فرمایشی از امام صادق(ع) که فرموده اند: هذا مقام صعب مستصعب لا یقوی علیه الانبی مرسل او ملک مقرب او مومن امتحن الله قلبه علی الایمان؛ کتاب خود را به پایان رسانده و می گوید: ماندگاری خط امام خمینی(ره) به تعهد پیروانش در مسیر اخلاق و ارزشهای اسلامی است.