قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از تکمیل پروژه مجموعه ورزشی پیامبراعظم(ص) در یکی از مناطق محروم قم در کمتر از ۳۰ ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جهانبینی، شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از قهرمانان و حامیان ورزش استان قم که با حضور دکتر لاریجانی در تالار معصومیه استانداری برگزار شد در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های ورزشی صورت گرفته در سالهای اخیر اظهار داشت: قم در قبل از انقلاب اسلامی دارای ۴۰ مکان ورزشی بوده و در کمتر از ده رشته ورزشی فعالیت داشت و امور ورزش بانوان و همچنین ورزش همگانی نیز تعطیل بود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و با استان شدن قم، پیشرفت‌های خوبی در عرصه ورزشی داشتیم افزود: در حال حاضر استان قم دارای ۹۰ مکان ورزشی است که در مقایسه با قبل از انقلاب، این اماکن ورزشی رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌ها و ادارات استان قم دارای ۱۷۰ مکان ورزشی و بخش خصوصی نیز دارای ۳۰ مکان ورزشی است که مجموعه این مراکز موجب شده تا سرانه ورزشی در قبل از انقلاب که ۶ سانتی متر بوده هم اکنون به ۴۲ سانتی متر افزایش یابد.

۱۰ پروژه ورزشی در استان قم در دست اجرا است

جهانبینی، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ پروژه ورزشی در استان قم در دست اجرا است، افزود: در بخش عمرانی در استان قم اتفاقات خوبی افتاده است و با پیگیری‌های نمایندگان مردم قم در مجلس به خصوص دکتر لاریجانی اعتبارات قابل توجهی به اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک اولین استخر در منطقه محروم نیروگاه قم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، افزود: با پیگیری‌های ریاست مجلس شورای اسلامی مشکلات مجموعه ورزشی حیدریان مرتفع شد و در ماه آینده پیست دو و می‌دانی و زمین چمن این مجموعه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ع) در یکی از مناطق محروم قم، گفت: در این منطقه جمعیت زیادی زندکی می‌کنند و جوانان علاقمند به ورزش بسیاری نیز حضور دارند که با اختصاص اعتبار ۹ هزار میلیاردی فضاهای مختلف ورزشی در این مجموعه ساخته خواهد شد.

جهانبینی، عنوان کرد: در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان برای ساخت مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ع) اختصاص یافته بود که بعد از انتخاب پیمانکار، مراحل ساخت آن از امروز آغاز می‌شود و امیدواریم در کمتر از ۳۰ ماه بتوانیم این مجموعه را تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با بیان اینکه در سال گذشته اعتبار اداره کل ورزش و جوانان استان کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان بوده است، افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۲ میلیارد تومان از محل درآمدهای اماکن ورزشی که به بخش خصوصی واگذار شد حاصل به بخش‌های دیگر ورزش استان کمک شد.

وی در پایان عنوان کرد: در این مراسم از ورزشکارانی که در عرصه‌های ملی و بین المللی موفق به اخذ موفقیت‌هایی شدند و مدال کسب کردند تجلیل می‌شود.