ساری - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 500 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تعریف شده و بخشی نیز به بانکها معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جعفری صبح شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بیان داشت: نیاز است تا بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند و باید سهم بری بخشی و دستگاهی مشخص شود.

وی عنوان کرد: اکنون هیچ چیز برای دستگاهها مشخص نیست درحالیکه ما شناسایی سرمایه گذار را انجام می دهیم ولی نتیجه ای ندارد.

به گفته جعفری، اگر قرار است بانکها خود تصمیم بگیرند کار خوبی است و بهتر آن است که دستگاهها ورود پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه در تامین اعتبارات استانی توفیقی حاصل نمی شود، خواستار رفع موانع شد.

علی بابایی مدیرکل تعاون مازندران نیز در این جلسه گفت: هدف کارگروه اشتغال توسعه پایدار است ولی برگشت سرمایه بانکها نیز امری ضروری است.

وی بر لزوم حمایت بخش های مختلف برای توسعه اشتغال در استان تاکید و گفت: باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سه بانک در استان همکاری لازم را در زمینه تسهیلات سرمایه گذاری دارند، خواستار حمایت بانکها دیگر در این زمینه شد.

خدابخشی مدیر شعب بانک تجارت مازندران نیز گفت: سهمیه ای که برای بانک تجارت درنظر گرفته شد، 100 میلیارد ریال است که مشکلی در زمینه پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

علی احسانی معاون برنامه ریزی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه سرانه تولید در استان پایین است، یادآور شد: باید در زمینه سرمایه گذاری و اشتغال در استان تلاش و حمایتهای لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اگر بحث اشتغال برای استان مهم است باید نسبت به جذب 292 میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری در نیمه اول سال اقدام شود.