اراک- خبرگزاری مهر: معاون ارزيابي انطباق استاندارد استان مركزي از پلمپ 9 واحد عايق‌هاي رطوبتي غير استاندارد، به علت نداشتن پروانه كاربرد علامت استاندارد، عدم توجه به تذكر و اخطارهاي متعدد، توليد بي‌كيفيت در دلیجان خبر داد.

محمد جعفری زاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به توليد عايق بي‌كيفيت در تعدادي از كارخانه‌هاي استان مركزي و عدم همكاري ايشان برای استانداردسازي محصولات و واحد توليدي و با دستور دادستان دليجان و همكاري نيروي انتظامی این واحدها پلمپ شدند.

وی با بیان اینکه خط توليد 35 شركت توليدي عايق رطوبتي در اسفند ماه سال 92 توقیف شد خاطرنشان کرد: بعد از مراجعه تعداد قابل توجهي از واحد هاي پلمپ شده و اقدام برای استاندارد سازي خطوط توليد آنها برای توليد آزمايشي فك پلمپ گرديد.

جعفری زاد افزود: در جلسات و نشست هاي متعدد مقرر شد كه بعد از توليد آزمايشي اين واحدها، خطوط توليد مجددا به منظور عدم ورود كالاي غير استاندارد پلمپ گردد كه در همين راستا خط توليد 9 واحد توليدي به نام هاي پارمیس بام، ستاره دلیجان، سامان گستر، پارسی گام، مهسان عایق شرق، حفاظ باران، سامان گام گیتی شرق عالی، آذین گستر، سایبان شرق پلمپ شد.

برخورد قاطع با متخلفان به دلیل نادیده گرفتن تذکر و اخطارهاي اداره استاندارد

معاون استاندارد استان مركزي با تأکید بر برخورد قاطع با متخلفان به دلیل نادیده گرفتن تذکر و اخطارهاي این اداره کل خاطرنشان کرد: روند توقيف واحدهاي قانون‌گريز و متخلف ادامه خواهد داشت و پرونده متخلفين برای رسيدگي به مراجع قضايي ارسال مي‌شود.

وی با تاکید بر رعایت مفاد ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقر رات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تولید، توزيع، تمركز و فروش كالاي مشمول مقررات استاندارد اجباری (عايق رطوبتي) بدون داشتن پروانه كاربرد علامت استاندارد و با كيفيت پايين تر از استاندارد ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. 

جعفری زاد افزود: در سال 1392 اكثر اقدامات قانوني اين اداره كل در خصوص عايق هاي رطوبتي بوده است كه اميدواريم در سال جاري بتوان با مديريت جهادي استاندارد را به فرهنگ عمومي تبديل كرد.

تصویب دو فقره پیش نویس تدوین استاندارد در استان مركزي

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب پیش نویس تدوین استاندارد در استان مركزي خبر داد و گفت: دو فقره پیش نویس استاندارد مورد تصویب کمیته ملی صنایع شیمیایی و پلیمر قرار گرفت.

معاون استاندارد استان مركزي ادامه داد: با توجه به اینکه اراده‌ای فراگیر برای تدوین استاندارد کالاها، خدمات و تولیداتی که تاکنون استاندارد نداشته‌اند و یا استانداردشان نیاز به بازنگری دارد، شکل گرفته است، گفت: این عزم از اداره استاندارد تا شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه را در برمی‌گیرد.

وی گفت: اداره کل استاندارد استان مرکزی با بهره‌گیری از توان کارشناسان تخصصی و صنعتگران استان در راستای تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی در سال 1393 تلاش مضاعفی داشته است.

وی افزود: در برنامه مصوب سال 93 که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد تعداد 10 فقره تدوین و تجدید نظر استاندارد برای اداره کل استاندارد استان مرکزی پیش‌بینی شده است که با همت و تلاش کارشناسان امور استاندارد اين آمار محقق مي شود.