اراک-خبرگزاری مهر: رییس هیئت ورزش های همگانی استان مرکزی از آغاز کلاس مربیگری درجه 2 پیلاتس در اراک خبر داد و گفت: برای نخستین بار دوره ارتقای مربیگری درجه سه به درجه دو مربیان پیلاتس در اراک برگزار می شود.

نصرالله نان بده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این دوره از امروز 10 خرداد ماه آغاز و تا 14 خرداد ادامه دارد، ادامه داد: دوره باز آموزی درجه سه پیلاتس مربیان نیز 15 و 16 خرداد برگزار می شود.

رییس هیئت ورزش های همگانی استان مرکزی اضافه کرد: دوره تربیت مدرس ویژه مربیان واجد شرایط از 17 خرداد تا 19 خرداد در تهران برنامه ریزی شده است.

نان بده اظهار کرد: این دوره با حضور مدرسان بین المللی ویژه بانوان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در دوره های مربیگری درجه 2 و تربیت مدرس پیلاتس می توانند با شماره 09126202495 خانم شجاعی و برای ثبت نام در دوره باز آموزی مربیان درجه 3 با شماره 09388108828 خانم نوشین کلانی تماس بگیرند.

پیلاتس یا پیلاتز یا پیلاتیس متشکل از ورزش هایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام های بدن دارند، بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد.

این روش تمرینی از حرکات کنترل شده‌ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می‌برد. روش پیلاتس در مجموع به دنبال افزایش قدرت، انعطاف پذیری و کنترل بدن است.