کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان گفت: گردشگری در سبد خانوارهای ایرانی هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فاطمی جمعه شب در آیین بیستمین سالگرد راه‌اندازی آژانس هواپیمایی جنوب شرق کرمان گفت: متاسفانه امروز گردشگری در سبد خانوارهای ایرانی جایگاهی ندارد و این در حالی است که در سایر کشورهای دنیا 30 درصد درآمد افراد به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: صنعت توریسم با هزینه اندک می تواند باعث رونق اقتصادی منطقه شود و نقش بخش خصوصی در این زمینه انکارناپذیر است.

فاطمی بر لزوم معرفی جاذبه های گردشگری کرمان تاکید و تصریح کرد: این امر می تواند در افزایش آمار حضور گردشگران خارجی و داخلی در استان کرمان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: آژانس جنوب شرق کرمان با راه اندازی خط های پروازی کرمان- دمشق، کرمان- کیش، کرمان- شیراز و کرمان- مشهد تلاش کرده است که در مسیر توسعه صنعت گردشگری منطقه نقشی هرچند اندک داشته باشد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان گفت: اقتصاد ما در حالی وابسته به نفت و صنعت خودروسازی است که چنانچه صنعت گردشگری تقویت شده و زیرساخت های لازم در این خصوص ایجاد شود می تواند جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی باشد.

وی سهم ایران در صنعت گردشگری جهان را نیم درصد ذکر و تصریح کرد: ایران دارای جاذبه هایی است که با معرفی مناسب آنها و همچنین ایجاد زیرساخت های مناسب می توان سالانه تعداد زیادی از گرشگران را جذب کرد.

فاطمی هدف دولت یازدهم را جایگزینی صنعت توریسم به جای نفت دانست و یادآور شد: ایران جزء 10 کشور برتر جهان در زمینه گردشگری قرار دارد که می توان با سعی و تلاش بیشتر و برنامه ریزی مناسب این رتبه را ارتقاء داد.