رسانه های غربی ازبازداشت یک جوان 29 ساله فرانسوی به اتهام دست داشتن در تیراندازی موزه یهودیان بروکسل که به مرگ چهار نفر انجامید خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، یک جوان 29 سال فرانسوی در شهر مارسی در ارتباط با تیراندازی اخیر موزه یهودیان بروکسل بازداشت شد.

فرد بازداشت شده "مهدی نموچ" نام دارد و از اهالی شمال فرانسه است. گفته می شود وی اغلب با خود اسحله کلاشنیکف و سلاح کمری نظیر آنچه در حمله به موزه یهودیان مورد استفاده قرار گرفته بود حمل می کند.

این جوان فرانسوی همچنین با گروه هایی که در امر اعزام تروریستها غربی به سوریه فعالیت دارند همکاری داشته و با افراطیون حاضر در سوریه در ارتباط است.

شنبه هفته گذشته در موزه یهودیان شهر بروکسل یک تیراندازی رخ داد که در نتیجه آن چهار نفر شامل یک زوج اسرائیلی، یک زن فرانوسی و یکی از کارمندان بلژیکی موزه کشته شدند.

پس از این حمله تدابیر امنیتی ویژه‌ای در اطراف مراکز یهودیان به اجرا گذاشته شد و دولت بلژیک اعلام کرد که این حمله با نیت "یهودی‌ ستیزی" صورت گرفته است.

متعاقب این اقدام "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن بیان نگرانی خود از افزایش احساسات و تفکرات ضد یهودی و اسرائیلی در اروپا گفت : حمله در موزه یهودیان اوکراین که سه کشته و یک زخمی برجا گذاشت نتیجه افزایش روحیات ضد یهودی و ضد اسرائیلی در اروپاست. این حمله نتیجه افزایش حملات و انتقادات علیه یهودیان و اسرائیل است.

به اعتقاد نتانیاهو، در کشورهای غربی درباره رژیم صهیونیستی تبلیغات سنگینی وجود دارد و همین امر موجب شده تا مردم این قاره تفکر چندان مثبتی درباره آن نداشته باشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی این ادعا را بیان می کند که رابطه رژیم صهیونیستی با کشورهای اروپایی در عالی ترین سطح خود قرار دارد.