تاکنون هیچ یک از ورزشکاران اعزامی به المپیک نوجوانان برای انجام معاینات پزشکی و دریافت پرونده سلامت اقدام نکرده‌اند این در حالی است که تکلیف این ورزشکاران برای حضور در این بازی‌ها به لحاظ سهمیه‌ای که کسب کرده‌اند، مشخص و نهایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، انجام معاینات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی در مورد ورزشکاران اعزامی به المپیک‌های آسیایی و جهانی به منظور تشکیل پرونده سلامت برای آنها، مصوبه کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک است که توسط فدراسیون پزشکی ورزشی اجرا می‌شود. 

به همین منظور از چند ماه پیش ورزشکاران رشته‌های مختلف که کاندیدای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی هستند  برای انجام معاینات پزشکی در مرحله اول و دریافت پرونده سلامت اقدام کرده‌اند اما این کار هنوز توسط ورزشکاران اعزامی به المپیک نوجوانان نانجینگ انجام نشده و این در حالی است که تکلیف این ورزشکاران برای حضور در این بازی‌ها به لحاظ سهمیه‌ای که کسب کرده‌اند، مشخص و نهایی است ضمن اینکه به لحاظ زمانی، برگزاری المپیک نوجوانان نانجینگ (25 مردادماه تا 6 شهریورماه) زودتر از بازی‌های آسیایی (28 شهریورماه تا 12 مهرماه) انجام می‌شود.

در همین زمینه رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک از ورزشکاران اعزامی به المپیک نانجینگ خواست هرچه زودتر برای انجام معاینات پزشکی به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کنند. پورکاظمی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: برای این ورزشکاران بر خلاف ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی نمی‌توانیم محدوده زمانی جهت معاینه پزشکی تعیین کنیم چون وضعیت این بازیکنان با کسب سهمیه مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: اما تا به امروز دوازده ورزشکار موفق به کسب سهمیه لازم برای حضور در المپیک نانجینگ شده‌اند. این ورزشکاران باید هر چه سریعتر برای انجام معاینات پزشکی اقدام کنند تا بر اساس پرونده سلامتی که برای آنها تشکیل می‌شود بتوانیم نسبت به درمان آسیب دیدگی‌های احتمالی اقدام کنیم.

به گزارش مهر،  ورزش ایران تاکنون موفق به کسب 12 سهمیه در هفت رشته شده است. وزنه‌برداری و والیبال ساحلی ( دو سهمیه)، تکواندو (سه سهمیه)، جودو و سوارکاری( یک سهمیه) رشته‌هایی هستند که تاکنون سهمیه کامل خود برای حضور در بازی‌های المپیک نانجینگ را کسب کرده‌اند. ضمن اینکه تیراندازی از دو سهمیه ممکن به یک سهمیه در بخش بانوان دست پیدا کرده و امکان دارد بتواند سهمیه دوم خود را نیز کسب کند.

شنا هم برای حضور در المپیک نانجینگ می‌تواند از دو سهمیه بهره ببرد که البته تا به امروز چهار نفر از ورزشکاران این رشته، سهمیه ورودی این رویداد را کسب کرده‌اند که از میان آنها دو نفر اعزامی مشخص خواهد شد.