خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: 800 نفر در قطعه اول آزادراه اراک - خرم آباد مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر،  خیراله خادمی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از عملیات اجرایی آزادراه اراک - خرم آباد گفت: 800 نفر در قطعه اول پروژه آزادراه اراک - خرم آباد مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: به زودی این تعداد با افزایش حجم عملیات اجرایی به هزار و 200 نفر افزایش می یابد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه اجرای این آزادراه قرارداد سه ساله دارد، ادامه داد: اگر سالی 400 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود عملیات اجرایی آن سر موعد مقرر به پایان خواهد رسید.

خادمی عنوان کرد: برای قطعه اول این پروژه در محدوده خرم آباد - بروجرد نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار هستیم که در صورت اختصاص سالانه 200 میلیارد این قطعه از پروژه به سرعت تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به احداث 40 کیلومتر بزرگراه برای اتصال آزادراه اراک - خرم آباد به آزادراه خرم آباد - پل زال یادآور شد: با بهره برداری از آزادراه اراک - خرم آباد ضمن کاهش یکساعته مسیر سالانه 200 میلیارد تومان در بخش سوخت صرفه جویی می شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به تردد روزانه دو هزار ماشین از جاده کنونی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از آزادراه اراک - خرم آباد شاهد کاهش تصادفات و ایمنی تردد باشیم.

پروژه ملی آزادراه اراک - بروجرد - خرم آباد به طول بیش از 135 کیلومتر و با هدف تسهیل در حمل نقل و جابجایی کالا و مسافر همچنین اتصال محورهای اصلی شمال به جنوب کشور و بندرامام خمینی (ره) عملیاتی می شود.

آزادراه اراک - خرم آباد در واقع دارای 135 کیلومتر طول است که 68 کیلومتر آن در حوزه استان مرکزی و 67 کیلومتر دیگر آن در حوزه استان لرستان است که این پروژه یکی از حلقه های زنجیره کریدور شمال به جنوب محسوب شده و از این حیث بسیار حائز اهمیت است.

کارفرمای این پروژه وزارت راه و شهرسازی و دستگاه اجرایی آن معاونت ساخت و توسعه آزادراهها بوده و این پروژه با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) عملیاتی شده است.

مدت اولیه قرارداد این پروژه 36 ماه و مبلغ اولیه پیمان پروژه آزادراه اراک - خرم آباد 960 میلیارد تومان است.