بیرجند- خبرگزاری مهر: معاون پژوهش صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: رویکرد کلی صدا و سیما این است که به نحوی هنرمندانه به موضوع شعار سال، اقتصاد و فرهنگ بپردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی وفادار ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با تحقق شعار سال و برنامه های صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار داشت:برای تغییر در سبک زندگی که متاثر از تعالیم روح بخش اسلام است تعابیر زیادی اندیشیده شده است.

وی افزود: در این راستا مشکلات مردم استان و نیازمندی های آنها به دست آمده و با مشورت با ائمه شهرستان ها، سایر علما و کارشناسان کار ضبط از وضعیت موجود شروع شده است.

وفادار بیان کرد: رویکرد کلی صدا و سیما این است که به نحوی هنرمندانه به موضوع شعار سال، اقتصاد و فرهنگ بپردازد.

معاون صدای صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این نشست در ارتباط با تحقق شعار سال گفت: طی دو سال گذشته سعی شده است ظرفیت ها و پتانسیل های استان به خوبی معرفی شود.

مرتضی صالحی شکیب افزود: هدف ما القای پیام ایجاد امید و روحیه نشاط و شادابی بوده و اینکه به مردم بگوییم اگرچه خراسان جنوبی استانی محروم است اما با تمام تلاش در راستای تحقق شعار سال می کوشند.

وی معرفی کشاورزی حفاظتی در شهرستان بشرویه و برداشت عسل عناب در استان را از برنامه های مهم تحقق شعار سال عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه ها سبب شد تا دید مردم نسبت به استان تا حدودی عوض شده و به توانایی های آن پی ببرند.

معاون صدای صدا و سیمای خراسان جنوبی متذکر شد: کلید طلایی رهبری را باید با جان و دل قبول کرد و در راستای تحقق آن کوشید.

صالحی به معرفی شرکت های دانش بنیان توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این استان تنها استانی کویری نیست، بلکه استانی فناوری محور است که باید به کشور معرفی شود.

وی پرداختن به این موضوع و تحقق این شعار را یکی از دغدغه های مهم مرکز صدا و سیمای استان دانست و تصریح کرد: در این زمینه در حوزه اطلاعات و اخبار برنامه ریزی و طراحی شده و هم اکنون از شبکه استانی در حال پخش است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز افزود: در راستای تحقق شعار سال سراغ دستگاه های اجرایی استان رفته و برنامه ها و چشم اندازهای آنها را از زبان خودشان به صورت گزارش تهیه و پخش می شود.

محمد ثقفی با بیان اینکه در بخش رادیویی خراسان جنوبی تمام طراحی های در راستای تحقق شعار سال گنجانده شده است، افزود: در بخش رادیویی یکی از موضوعاتی که به آن پرداخته می شود در ارتباط با شعار سال و لبیک به فرمان رهبری است.

وی بیان داشت: صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی که وطیفه دارد به این موضوع بپردازد، مسائل را به طور کامل رصد و در اختیار مردم قرار می دهد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی به اشاره به تاکید رهبری که به شعار سال نباید به شیوه تبلیغی و صرف شعاری نگاه کرد، گفت: باید تلاش کنیم شعار سال به شکل صحیح و به دلخواه رهبری محقق شود.

ثقفی با بیان اینکه به این شعار به چشم تکلیف نگاه نمی کنیم، اظهار کرد: در بخش اقتصاد و فرهنگ هر کدام از برنامه ها در خور موقعیتی که داشت مورد توجه قرار گرفته و از صاحب نظران استفاده می شود.

وی در ارتباط با بخش مدیریت جهادی در شعار امسال، یادآور شد: در این حوزه صدا و سیمای خراسان جنوبی سراغ مدیران دستگاه های اجرایی استان رفته، موانع و مشکلات آنها در زمینه تحقق شعار سال بررسی و تا حدودی رفع می شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی به اجرای برنامه سبک زندگی در مرکز صدا و سیمای خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این برنامه از عالمان، صاحبنظران و فرهیختگان در ارتباط با اقتصاد و فرهنگ در زندگی اسلامی استفاده می شود.

 

 

 

برچسب‌ها