وزیر اطلاع رسانی سوریه امروز در گفتگویی اعلام کرد که مشارکت گسترده مردم در انتخابات سوریه به مثابه مخالفت با توطئه های ضد سوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با روزنامه "البناء" اظهار داشت: وزارت اطلاع رسانی سوریه به تمام رسانه ها اجازه داده است انتخابات ریاست جمهوری سوریه را پوشش دهند و رسانه ها به یک اندازه از نامزدهای انتخاباتی سخن می گویند.

وی تاکید کرد: پوشش رسانه ای گسترده از این رویداد بیانگر تمایل سوریه نه تنها به بیان حقایق درباره انتخابات، بلکه واقعیت های سوریه است.

عمران الزعبی خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات به مثابه مخالفت با توطئه های ضد سوری است. وی گفت: چالش اساسی فرا روی رئیس جمهوری آتی سوریه مقابله با تروریسم و بازسازی و آبادانی کشور به معنی واقعی کلمه و در تمامی زمینه ها است.

از جمعیت 25 میلیونی سوریه به سبب تهدیدها و اقدامات خشونت آمیز گروههای تروریستی سه میلیون نفر به کشورهای دیگر  مهاجرت کرده اند و در زمان انتخابات 23 میلیون نفر در کشور حضور دارند.از 23 میلیون نفر جمعیت فعلی سوریه تعداد 15 میلیون و 845 هزار و 575 نفر با ثبت نام در کمیته های انتخاباتی، حق رای دارند.

البته در چهارشنبه گذشته با وجود مانع تراشی و کارشکنی گسترده محور ضد سوری، سوری‌های مقیم برخی کشورها به ویژه در لبنان، ایران و عراق حضور چشمگیری در انتخابات ریاست جمهوری داشتند، مدعیان دموکراسی همچون فرانسه و بسیاری از کشورهای دیگر که از گروههای تروریستی حمایت می کنند، مانع حق تعیین سرنوشت سوریهای مقیم این کشورها شدند.

کمیته عالی انتخابات سوریه در راستای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ریاست جمهوری این کشور، 9 هزار و 601 حوزه انتخاباتی و 11 هزار و 776 مرکز اخذ رای در تمام استانهای سوریه برقرار کرده است.

شمار زیادی از اتباع سوریه که در کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه، بلژیک و برخی کشورهای دیگر با کارشکنی آنها نتوانستند در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کنند برای مشارکت در این جشن ملی خود را به سوریه رسانده اند.

بشار اسد رئیس جمهوری فعلی سوریه امروز با حسان النوری و ماهر حجار رقابت می کند، اسد بیشترین بخت برای پیروزی در انتخابات را دارد تا برای یک دوره هفت ساله دیگر رهبری مردم سوریه را برعهده بگیرد.