هیئت های پارلمانی و شخصیت های سیاسی و رسانه ای و فعالان صلح از مراکز انتخاباتی در حمص، لاذقیه و طرطوس دیدار کردند و از نزدیک در جریان روند انتخابات قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل پایگاه دام پرس اعلام کرد: فعالان مستقل و صلح طلبان برخی کشورها در شهر حمص و حومه از نزدیک در جریان انتخابات قرار گرفتند.

طلال البرازی استاندار حمص تاکید کرد: اعضای هیئت تمایل خود را برای بازدید از تعدادی از مراکز انتخاباتی در شهر حمص و حومه آن اعلام کرده اند و اختیار تام برای بازدید از مراکزی که مایل به دیدار از آن هستد را دارا می باشند. روند انتخابات به شکل خوبی پیش می رود و همه مراکز آماده استقبال گسترده از رای دهندگان هستند.

از سوی دیگر اعضای هیئت های پارلمانی و شخصیت های سیاسی و رسانه ای از روسیه،کره شمالی، پاکستان، کانادا و آمریکا بر روند انتخابات در لاذقیه و طرطوس نظارت کردند.

در همین راستا امروز هیئتی شامل شخصیت های پارلمانی، سیاسی، رسانه ای، و فرهنگی و سازمان های جامعه مدنی از روسیه، کره شمالی، پاکستان، کانادا و آمریکا از لاذقیه دیدار کردند. شش نفر از اعضای این هیئت به طرطوس رفتند و بقیه در لاذقیه ماندند.

جودیت پلو از آمریکا به سانا گفت: از این که به سوریه آماده ام بسیار خرسندم  و آنچه در سوریه می گذرد مطابق تصور قبلی من است.

این در حالی است که گزارشگر شبکه سی ان ان به حضور گسترده مردمی در انتخابات سوریه اذعان کرد.