رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید تولید انبوه و تجاری سازی محصولات تراریخته را در دستور کار خود قرار دهد گفت: متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی پیگیری قضایی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رجایی، در نشست تخصصی چالش های زیست فناوری کشاورزی و تجاری سازی گیاهان تراریخته از پیگیری قضایی متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی خبر داد و از دولت جدید خواست تا این قانون را بدون کم و کاست اجرا کند.

وی افزود: دولت باید تولید انبوه و تجاری سازی محصولات تراریخته را در دستور کار خود قرار دهد.

بهزاد قره یاضی، مدیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری نیز در این نشست گفت: مخالفت علنی برخی از مشاوران سازمان ها با قانون ملی ایمنی زیستی و تولید محصولات تراریخته در کشور درست نیست و باید فکری برای این موضوع کرد.

مختار جلالی، رئیس انجمن ژنتیک ایران نیز ضمن تاکید بر اهمیت مهندسی ژنتیک برای تولید محصولات کشاورزی، گفت: اگر محصولات تراریخته خوب نیستند چرا سالیانه 5 میلیارد دلار واردات از این دست محصولات به کشور وجود دارد و چرا هیچ اعتراضی در این زمینه وجود ندارد و با تولید ملی آن مخالفت می شود؟

در این نشست سیده سکینه عمرانی نماینده مردم سمیرم و ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای ملی ایمنی زیستی کشور و دکتر احمدرضا بهرامی معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور داشتند و به ارائه نکاتی پرداختند.

شرکت کنندگان در نشست از دولت خواستند تا با اجرای قانون ملی ایمنی زیستی راه تولید محصولات تراریخته را هموار کند.