ارومیه – خبرگزاری مهر: مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت: امسال با واگذاری 13 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان پرونده این طرح در استان بسته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل محبت خواه بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاكنون 28 هزار واحد مسكن مهر از مجموع 41 هزار واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت استان كه در قالب خودمالكي، گروهي، چندخانواري و تعاوني هاي مسكن مهر احداث شده به بهره برداري رسيده است افزود: 13 هزار واحد مسکونی باقی مانده نیز تا پايان امسال به متقاضيان تحويل داده مي شود.

وی با اشاره به نظارت مستمر از واحدهای مسکونی مهر در استان اظهارداشت: پيشنهاد شده است واحدهاي مسكن مهر بالاي 80 درصد پيشرفت اجرايي به متقاضياني كه دفترچه اقساط را دريافت كرده اند تحويل داده شود.

محبت خواه با بيان اينكه در حال حاضر پروژه هاي مسكن آذربايجان غربي 77 درصد پيشرفت اجرايي دارد عنوان کرد: ارايه تسهيلات بانكي از سوي بانكهاي عامل، مشاركت دستگاههاي اجرايي و نيز همراهي متقاضيان براي بسته شدن پرونده مسكن مهر ضروري است.

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با اشاره به اينكه روند اجراي طرح هاي مسكن مهر طي جلسات هفتگي با حضور معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي بررسي مي شود، اضافه كرد: در اين جلسات مشكلات و موانع اتمام پروژه ها به صورت منطقه به منطقه بررسي شده و تصميمات لازم اخذ مي شود.

وی بلند مرتبه سازی را یکی از مشکلات اساسی در تاخیر برخی پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: علاوه بر آن نا آشنا بودن تعاونی‌های مسکن مهر به اصول ساختمان‌سازی و فقدان رعایت اصول مدیریتی در کنار نا آشنایی یا بی‌توجهی به تعهدات سبب شده که در برخی پروژه‌ها تاخیرهایی اتفاق بیافتد.

محبت خواه تامین نشدن سهم آورده اعضا را یکی از مشکلات مسکن مهر و تعاونی‌ها در استان دانست و افزود: اداره کل راه و شهرسازی با ثبت متقاضیان جدید، آنها را جایگزین افرادی که موفق به پرداخت سهم آورده خود نشده‌اند، می کند. این افراد از لیست متقاضیان مسکن مهر استان به طور کلی حذف نشده بلکه نوبت دریافت مسکن مهر آنها به تاخیر می‌افتد.