مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد از بكارگيري كارپرداز در بيمارستان هاي مشهد براي خريد و تهيه ملزومات مورد نياز بيماران خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفي مهرابي‌بهار عصر يك شنبه در شهرك دانش و سلامت مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 30 درصدي قيمت تجهيزات مصرفي بيماران اظهار کرد: به تمام بيمارستان‌ها اعلام کرده‌ايم که شماره تلفني را اعلام و فردي را به عنوان کارپرداز بکارگيري کنند.

 وي گفت: براي خريد و تهيه ملزومات مورد نياز بيماران فعال باشد و موارد از طريق اين شماره تلفن به او اطلاع‌رساني شود.

کاهش پرداختي از جيب مردم

 رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد با ابراز خوشحالي از اجراي طرح تحول سلامت در بيمارستان هاي مشهد گفت: در گذشته از کاهش پرداختي از جيب مردم، سرگرداني بيماران، معضلي بود که خوشبختانه با اجراي طرح تحول رو به بهبود است

مهرابي بهار توضيح داد: پيش از اجراي طرح تحول نظام سلامت، همراهان بيمار ناگزير بودند که براي تهيه دارو و ملزومات مصرفي بيمار به خارج از بيمارستان مراجعه کنند.

وي افزود: اين درحالي بود که بيشتر آنها شناخت کافي نسبت به موقعيت و مکان فروش وسايل و تجهيزات نداشتند و دچار مشکلات زيادي مي‌شدند.

 رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود:در طول عمر کاري‌ام، هيچ‌گاه تا اين اندازه از اتفاقات حوزه نظام سلامت خوشحال نبودم.

ارتقاي کيفيت هتلينگ در بخش هاي بستري مركز درماني دكتر شيخ

همچنين رئيس مرکز آمورشي، پژوهشي، درماني دکتر شيخ؛ حميد عبدي با اشاره به اجراي برنامه تحول نظام سلامت درمراکز درماني اظهار كرد: كاهش ميزان پرداختي بيماران بستري به 10 درصد، حضور پزشکان مقيم، اجراي ارتقاي کيفيت هتلينگ در بيمارستانهاي وابسته و ارتقاي کيفيت خدمات ويزيت در بيمارستانهاي وابسته از اقداماتي است که در اين مرکز اجرايي مي شود.

وي روند اجراي برنامه ارتقاي کيفيت هتلينگ در بخش هاي بستري اين مرکز را اينگونه تشريح كرد: اين برنامه در حال حاضر در بخشهاي داخلي، جراحي و مراقبتهاي ويژه به اجرا در آمده و در بخش نفرولوژي نيز در حال اجراست.

رئيس مرکز آمورشي، پژوهشي، درماني دکتر شيخ گفت: ‌همزمان با آغاز برنامه، اجراي برنامه هاي آموزشي ويژه کارکنان به ويژه پرستاران، پذيرش و ترخيص در دستور کار قرار گرفته و براي هر بيمار نيز پمفلت هاي آموزشي اختصاص داده شده است.

عبدي در خصوص حضور پزشکان متخصص مقيم نيز گفت: ‌در اين مرکز به علت شرايط خاص و ارائه خدمات به کودکان و نوزادان، پزشکان متخصص و فوق تخصص در درمانگاهها و بخش ها حضور دارند و براي اقامت پزشکان بر اساس برنامه تحول نظام سلامت انعقاد قرارداد با پزشکان در دستور کار قرار گرفته است.