دبیر فدراسیون تنیس روی میز در مورد دلایل لغو حضور دو بازیکن این رشته در طرح توسعه فدراسیون جهانی توضیح داد و گفت تعلل کمیته ملی المپیک و نداشتن همکاری به موقع بی تاثیر در لغو این سفر نبود.

احسان باقری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد روند مراحل طی شده برای اعزام پینگ‌پنگ‌بازان ایران به اسلوونی جهت حضور در طرح توسعه جهانی و اینکه چرا این سفر در نهایت لغو شد، توضیح داد و اظهارداشت: قرار بود آریا امیری و کیمیا رستمی همراه با مربیان‌شان (صمد تدبیری و مهناز رجبی) در این دوره طرح توسعه جهانی شرکت کنند. بر همین اساس چند هفته پیش ثبت‌نام این افراد را برای انجام سفر از طریق فدراسیون جهان انجام دادیم.

وی با یادآوری اینکه اسلوونی در ایران سفارتخانه ندارد و به همین دلیل برای سفر به این کشور باید از طریق سفارت اتریش پیگیر کارهای لازم برای صدور روادید باشیم، ادامه داد: بر همین اساس نامه نگاری‌های لازم را با سفارت اتریش انجام دادیم تا ویزای بازیکنان و مربیان ما صادر شود اما از طرف این سفارتخانه اعلام شد که برای انجام کار نیاز به درخواست رسمی و مکتوب از طرف کمیته ملی المپیک ایران است.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: این اولین‌بار بود که برای صدور ویزا از ما درخواست نامه کمیته ملی المپیک را می‌کردند. تا پیش از این و برای انجام سفرهای انچینینی، بدون نیاز به این نامه کارهای لازم برای دریافت ویزا را انجام می‌دادیم. اما به هر حال در این مرحله و برای این سفر درخواست چنین نامه‌ای شد و ما هم بر اساس آن از مسئولان کمیته ملی المپیک خواستیم تا نامه مورد نظر را برای سفارت اتریش صادر کنند.

باقری با بیان اینکه نامه نگاری فدراسیون تنیس روی میز به کمیته ملی المپیک پنجم خردادماه انجام شد، خاطرنشان کرد: البته با اولین نامه جوابی از طرف کمیته ملی المپیک دریافت نکردیم به همین دلیل هفتم خردادماه برای دومین‌بار به این کمیته نامه زدیم و درخواست خود را تکرار کردیم. بعد از آن و با پیگیری‌های انجام شده، مسئولان کمیته ملی المپیک نامه موردنظر برای سفارت اتریش را صار کردند.

وی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: این نامه (نامه کمیته ملی المپیک برای سفارت اتریش) دهم خردادماه صادر شد و ما یازدهم خردادماه با در دست داشتن آن برای ادامه پیگیری‌ها جهت صدور روادید به سفارت اتریش مراجعه کردیم اما تا امروز ویزایی برای بازیکنان و مربیان ما صادر نشده است. در حالیکه از امروز طرح توسعه جهانی در اسلوونی آغاز شد و بدین ترتیب عملا نمایندگان ما فرصت حضور در این اردو را از دست دادند.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: بی شک تعلل کمیته ملی المپیک برای دادن نامه لازم جهت صدور روادید از طریق سفارت اتریش در لغو سفر نمایندگان ایران بی تاثیر نبوده است. مگر ارائه یک نامه چقدر سخت است که ما پنجم نامه دادیم و یک هفته جواب گرفتیم. اگر این نامه زودتر به دست مان رسیده بود قطعا با چنین مشکلی برای اعزام بازیکنان به اسلوونی مواجه نمی‌شدیم.