مسئولان ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) روز سه‌شنبه در قالب دو نشست جدا گانه پرونده کماندار و وزنه‌بردارانی که اخیرا نتیجه تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده را مورد بررسی قرار می‌دهند. این نشست در محل وزارت ورزش و جوانان و با حضور تمام مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران طی هفته گذشته در دو رشته تیر و کمان و وزنه برداری دوپینگی داشت. اول مدتی بعد از مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ مهدی فروتن، وزنه بردار شرکت کننده در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا (تایلند) هفته گذشته تست دوپینگ سه وزنه‌بردار دیگر یعنی رامین ولی‌پور، مصطفی خلیلی و مهرشاد محمودی نیز که در این مسابقات شرکت داشتند از طرف فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری مثبت اعلام شد. ضمن اینکه هر یک از این وزنه برداران دو سال از حضور در میادین محروم شدند و فدراسیون وزنه‌برداری محکوم به پرداخت جریمه 100 هزار دلاری شده است.

دیگر اینکه حمزه نکویی که سال 2013 در مسابقات قهرمانی آسیا (چین تایپه) به عنوان نخست دست یافت به خاطر استفاده از مواد نیروزا و مثبت شدن تست دوپینگ از طرف فدراسیون جهانی محکوم به دوپینگ شد و برای مدت دو سال از حضور در میادین محروم شد و حتی تاکید شد که مدال طلای وی پس گرفته می‌شود و رده‌بندی قهرمانی آسیا نیز تغییر خواهد کرد.

در همین راستا مسئولان ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) روز سه شنبه در محل وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌دهند تا پرونده این ورزشکاران را دوپینگی را بررسی کنند. حمید سجادی، رئیس نادو، لطفعلی پورکاظمی دبیر نادو و رامین طباطبایی سخنگوی نادو همراه با علی رغبتی مدیر کل ارزشیابی و نظارت وزارت ورزش و جوانان در این نشست ابتدا پرونده کماندار دوپینگی را بررسی می‌کنند. در این بخش از نشست حمزه نکویی (کماندار متهم به دوپینگ) و محمدعلی شجاعی (رئیس فدراسیون تیر و کمان) هم حضور خواهند داشت.

بخش دوم نشست نادو به بررسی پرونده وزنه برداران دوپینگی اختصاص دارد که با حضور هر چهار وزنه بردار دوپینگی، پدران آنها و مربی مازندرانی که متهم به ترغیب وزنه برداران به استفاده از مواد نیروزا شده  برگزار می‌شود. البته رضازاده و توکلی که هفته گذشته طی نشست با مسئولان نادو اعترافات سه وزنه بردار از چهار وزنه بردار دوپینگی را ارائه کرده بودند نیز حضورشان در نشست فردا الزامی است.

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ یک هفته پس از نشست فردا دوباره تشکیل جلسه داده و رای نهایی خود را در مورد پرونده ورزشکاران دوپینگی تیر و کمان و وزنه برداری اعلام می‌کند و آن را برای فدراسیون بین‌المللی هر یک از این رشته‌ها نیز ارسال خواهد کرد.