زنجان - خبرگزاری مهر: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه توسعه داده شده و نسل امروز با این فرهنگ به صورت جامع و کامل آشنا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیان اینکه مسئولان وظیفه سنگینی در قبال خون شهدا دارند و این ایثارگری‎ها را نباید فراموش کرد افزود: اشاعه و تبین فرهنگ ایثار و شهادت عامل مهم در مقابله به هجمه های غرب بر علیه نظام مقدس جمهورسی اسلامی ایران است.

 وی ادامه داد:  خداوند در سوره حشر خطاب به اهل ایمان می‎فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید اگر می‎خواهید از عذاب الهی در امان باشید، تجارتی با خداوند شروع کنید، به طوری که یا مالتان را بدهید و یا در درجه‎های بالاتر، از جان خود بگذرید.

حجت الاسلام شیرمحمدی  افزود: خاطرات شهدا و ایثارگران بسیار فراوان است و ماه شعبان فرصتی است تا توجه بیشتری به این مقوله داشته باشیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت:  در حقیقت مقام رحمت خدا به این جهت است و همه ما باید قدردان خون شهدا باشیم، چرا که هر خون پاکی که بر زمین ریخته می‌شود رحمت خدا جاری می‌شود و سرافرازی این انقلاب را مدیون زحمات این بزرگواران هستیم.