اراک – خبرگزاری مهر: با افتتاح نمایشگاه عکس هنرمندان و هنرجویان عکاس انجمن سینمای جوان اراک هشتمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانِ دفتر اراک به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که شامگاه روز دوشنبه در فرهنگسرای آئینه برگزار شد، علیرضا رضا داد مشاور عالي سازمان سينمايي كشور به همراه حبیب ایل بیگی مديرعامل و مهدی پیماندار از مديران انجمن سينماي جوانان حضور داشتند.

مسئول انجمن سینمای جوان استان مرکزی در حاشیه این برنامه به خبرنگار مهر گفت: هشتمین هفته فیلم و عکس اراک با هدف نمایش آثار اعضای سینمای جوان و پس از هشت سال وقفه برپا شده است.

سعید عبدالحمیدی افزود: به دلیل عدم حمایت این هفته به مدت هشت سال برپا نشد و امسال با نگاه ویژه اداره کل ارشاد استان این امر محقق شد.

وی برپایی این هفته را مجالی برای معرفی اعضا انجمن عنوان و اظهار کرد: از آنجایی که در هشت سال گذشته برنامه ای برای عرضه آثار اعضاء در اراک به صورت غیررقابتی و فقط به منظور بررسی نبوده است، این دوره از هفته به نمایش آثار منتخب چند سال اخیر اختصاص دارد.

نمایشگاه عکس مجموعه ای از آثار فارغ التحصیلان و هنرجویان عکاسی

عبدالحمیدی در خصوص نمایشگاه عکس گفت: این نمایشگاه عکس مجموعه ای از آثار فارغ التحصیلان و هنرجویان عکاسی انجمن سینمای جوان است و شامل 30 عکس از 16 عکاس است.

وی ادامه داد: در ادامه این مراسم فیلم های تولیدی و آثار اعضای فیلمساز انجمن در بخش های داستانی و مستند نمایش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایش فیلم های هفته هر روز در دو سانس انجام می شود و علاوه بر آثار ساخته شده اعضاء ، در یک سانس نمایش فیلم اولی ها و در دو سانس نیز نمایش فیلم های منتخب جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را خواهیم داشت.

35 فیلم کوتاه از 31 فیلمساز اکران می شود

عیبدالحمیدی با اشاره به اینکه در طول مدت برگزاری هفته 35 فیلم کوتاه از 31 فیلمساز اکران می شود یادآور شد: از این تعداد 20 فیلم مربوط به قارغ التحصیلان دوره های قبل و 15 فیلم نیز از فارغ التحصیلان جدید است.

وی گفت: 13 فیلم منتخب جشنواره نیز از فلیمسازان برجسته کشور در این دوره نمایش داده خواهد شد تا فیلمسازان استان با نحوه فیلمسازی و اتفاقات روز در کشور بیشتر آشنا شوند.

عبدالحمیدی در خصوص برنامه های جنبی این هفته گفت: در چهار روز برگزاری این برنامه سه نشست تخصصی در زمینه های مختلف برپا خواهد شد.

وی گفت: نشست تخصصی فیلمنامه نویسی با حضور استاد عباس شیرمحمدی با موضوع " کالبدشکافی ایده برای فیلم"، نشست با فیلمسازان جوان و فیلم اولی ها و نشست تخصصی عکاسی با حضور استاد حسن غفاری و با موضوع " بازنمایی زمان از دست رفته" در روزهای مختلف این برنامه برگزار می شود.

عبدالحمیدی بیان کرد: این برنامه در سراسر کشور برپا می شود و از سوی دفتر انجمن سینمای جوان کشور باید تا پایان خرداد در تمام دفاتر اجرا شده باشد.

مراسم اختتامیه این برنامه در روز پنج شنبه

عبدالحمیدی ادامه داد: مراسم اختتامیه این برنامه در روز پنج شنبه با اهدای لوح یادمان به هنرمندان صاحب اثر و نمایش فیلم همزمان با شب ولادت حضرت ولیعصر (عج) برپا می شود.

در روز اول هشتمین دوره هفته فیلم و عکس اراک فیلم های " آرامش گمشده" به کارگردانی سعید شاه حسینی، " سیب چهارگوش" از احمد تقوایی، " گراد" از فاطمه آهنگران، "شهرما، خانه ما" از سید علی جعفری، " پیروزی عشق" از احمد فرهمندیان، " موج" از کوروش مرشد سلوک"، " در کنار هم" از ملیحه عزیزی منفرد، " و خدا مثل همیشه بود" از الهام معروفی، " موبدان معبد پاک" از محمدرضا مرادی، " بچه های کوچه ما" از معصومه شریفی، " یک چمدان خاطره" از ملیحه عزیزی منفرد، " نقاشی های پاره" از علیرضا انجمی و " برف ها آب می شوند" از مهدیه درگاهی نژاد نمایش داده شده بود.