اصفهان – خبرگزاری مهر: مديركل دفتر ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: تلاش‌هايي براي تشکيل کارگروه ثبت جهاني ورزش چوگان به نام ايران صورت گرفته و در صورت تشکيل اين کار گروه، ثبت جهاني چوگان به نام ايران کليد مي‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد نظری عصر امروز در جلسه بررسی ثبت جهانی ورزش چوکان به نام ایران با اشاره به اهمیت توجه به این مسئله اظهار داشت: تلاش‌هایی در این زمينه صورت گرفته و در صدد هستیم تا تدوین‌گر این پرونده را معرفی کرده تا مذاکراتی برای ثبت جهانی چوگان به نام ایران انجام شود.

وی با بیان اینکه قرار است کارگروهی با حضور نمایندگان پاکستان و تاجیکستان این مسئله را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تلاش می‌کنیم که هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل این کار گروه اقدام کنیم.

مديركل دفتر ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور به اهمیت ادامه مذاکرات در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: این مسئله برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و ما در تلاش هستیم که کارگروه مورد نظر در این زمینه را تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی ورزش چوگان به نام ایران در دستور کار قرار گرفته، اظهار داشت: ما در این زمینه در شورای سیاست‌گذاری صحبت کردیم و مذاکرات لازم در این زمینه انجام شده و این مسئله در اولویت‌های ما قرار گرفته است.

نظری اضافه کرد: متأسفانه این مسئله در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفت و افرادی که باید در این زمینه اقدام می‌کردند، حال باید درباره دلایل به نتیجه رسیدن آن پاسخگو باشند.

رئیس فدراسیون چوگان کشور نيز در اين جلسه با بيان اينکه همه بايد براي ثبت جهاني چوگان به نام ايران اقدام کنند، اظهار داشت: مسئولان کشور و سازمان ميراث فرهنگي بايد در اين زمينه اقدام کنند زيرا همه باور دارند که ايران زادگاه ورزش چوگان بوده و ما بايد براي آن با برنامه، حرکت کنيم.

حمزه ايلخاني با بيان اينکه فدراسيون جهاني چوگان به ما قول داده که در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهد، بيان داشت: متاسفانه در اين زمينه کوتاهي‌هايي صورت گرفته و کشورهاي ديگر با ثبت چوگان به نام خود، از فرصت استفاده کردند و ما بايد اين کوتاهي را به سرعت جبران کنيم.