رشت – خبرگزاری مهر: رئیس اداره نظارت براماکن عمومی گیلان گفت: ارائه خدمات مضاعف و امنیت مطلوب در طرح سالم سازی دریا همواره باید مورد توجه متولیان امر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا محمدزاده عصر سه شنبه در جلسه طرح سلامت دریا افزود: با توجه به گرمای زودرس هوا و همچنین تعطیلی زودهنگام مدارس طرح سالم سازی دریا از دهم خرداد ماه یعنی زودتر از سالیان گذشته در استان آغاز شده است.

وی همچنین اظهار داشت: ارائه خدمات مضاعف و امنیت مطلوب برای گردشگران، مسافران و شهروندان اصلی ترین بخش در طرح سالم سازی دریا به شمار می رود.

رئیس اداره نظارت براماکن عمومی گیلان بر لزوم ساماندهی صنوف سواحل دریا اشاره کرد و گفت: این ساماندهی در پیشگیری از ناهنجاری ها بسیار موثر است.

وی افزود: مدیران واحدهای صنفی اعم از دکه ها، آلاچیق ها، مسافر کاشانه ها، رستوران های ساحلی که در این ایام  پذیرای مسافران از اقصی نقاط کشور هستند باید رعایت ضوابط مختص به اماکن عمومی براساس قانون نظام صنفی و آئین نامه اجرایی امکان عمومی بکنند.

محمد زاده تصریح کرد: گیلان به لحاظ برخورداری از ویژگی های خاص جغرافیایی و مواهب طبیعی همچون دریا، جنگل، كوه، جلگه، دشت و پوشش گیاهی متنوع برای گردشگران خارجی و داخلی همواره جذاب بوده است.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی استان براساس وظیفه ذاتی خود در راستای پیشگیری از خطرات جانی و بروز جرائم و ناهنجاری های اجتماعی، اخلاقی با تمامی امكانات و مقدورات خود بری ایجاد محیطی امن تلاش تا مسافران با آرامش خاطر و احساس امنیت بیشتر تعطیلات خوبی را سپری کنند.

رئیس اداره نظارت براماکن عمومی گیلان افزود: اهداف اصلی پلیس در طرح های سالم سازی دریا و تفرجگاه ها، حفظ امنیت و آسایش و كاهش آسیب های اجتماعی است.

وی یادآور شد: تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی در شهرستان های ساحلی و مناطق سیاحتی، استفاده از توان بالقوه در برخورد با ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی، برخورد با تخلفات صنفی در سواحل، تفرجگاه ها و غیره از دیگر اهدف نیروی انتظامی است.