بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در تداوم حرکت ملی تفنگ شکسته سه نفر از شکارچیان این استان با تحویل اسلحه خود به محیط زیست، برای همیشه از شکار گونه های حیات وحش روی گردانده و به جمع همیاران محیط زیست پیوستند.

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در تداوم حرکت ملی تفنگ شکسته که به تازگی در راستای جلوگیری از شکار بی رویه و نابودی حیات وحش کشور آغاز شده؛ در خراسان شمالی نیز در روزهای اخیر سه نفر از شکارچیان شهرستان مانه و سملقان با تحویل اسلحه خود به اداره محیط زیست، برای همیشه دست از شکار برداشتند.

وی با تقدیر از این اقدام ارزنده اضافه کرد که تاکنون صدها نفر از شکارچیان کشور به این حرکت ملی پیوسته اند و با تحویل اسلحه های خود به ادارات محیط زیست و یا شکستن اسلحه های خود به جمع همیاران محیط زیست پیوسته اند.

به گفته مطهری سه شکارچی مانه و سملقان نیز پس از تحویل اسلحه های خود به جمع همیاران محیط زیست پیوسته و برای آنها کارت همیاری صادر شده است.

وی تحویل اسلحه به محیط زیست و یا شکستن آن را یک نوع بیداری زیست محیطی دانست و اظهار داشت: این بیداری در سایه آگاهی بخشی در مورد لزوم حفاظت از داشته های زیستی در کشور روی داده و لازم است با ترویج این آگاهی ها زمینه پیوستن شمار بیشتری از افراد به این حرکت ملی فراهم شده تا از روند نابودی حیات وحش در خراسان شمالی و کشور جلوگیری شود.

گفتنی است، خراسان شمالی دو میلیون و 800 هزار هکتار وسعت دارد که 194 هزار و 141 هکتار آن شامل سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

در حال حاضر ۲۱ گونه پستاندار، ۱۴۸ گونه پرنده، ۵۲ گونه خزنده، چهار گونه دوزیست و هشت گونه آبزی در خراسان شمالی شناسایی شده است.