تبریز- خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی بحران دریاچه ارومیه را از مهم ترین تهدیدات زیست محیطی این استان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قاسمی ظهر چهارشنبه در همایش بزرگی که به مناسبت گرامیدات هفته محیط زیست در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و در اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین آموزه های دینی نیز به این امر اشاره شده است.

وی با اشاره به مهم ترین تهدیدهای زیست محیطی آذربایجان شرقی افزود: مهم ترین دغدغه در این استان حفاظت از محیط زیست و نجات دریاچه ارومیه است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در آذربایجان شرقی 13 منطقه تحت مدیریت و هفت منطقه شکار ممنوع وجود دارد.

قاسمی با اشاره به مساحت جنگل های آذربایجان شرقی گفت: مساحت جنگل در این استان 188 هزار هکتار بوده و دو هزار و 500 نوع گونه گیاهی و  346 گونه جانوری در این استان وجود دارد.

وی ابراز داشت: در حوزه حفاظت از محیط زیست در کشور 114 شهید وجود دارد و که چهار مورد آن مربوط به این استان می شود و یک جانباز 70 درصدی نیز در حوزه محیط بانی وجود دارد.

وی کیفیت پایین بنزین تولیدی، عدم تامین کانالیت مناسب، ناکافی بودن زیر ساخت های حمل و نقل، عدم تولید خودروها استاندارد یورو 4 و ریز گردها را مهم ترین تهدیدهای زیست محیطی برشمرد.

گفتنی است در همایش بزرگ محیط زیست از فعالان این حوزه در آذربایجان شرقی تجلیل شد.