مشهد – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان خراسان گفت: حفظ سلامت محیط زیست یک وظیفه همگانی است که هنوز برخی به اهمیت آن توجهی ندارند و ضروری است این مهم برای آحاد جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،آیت الله واعظ طبسی چهارشنبه عصر در دیدار با معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: اینکه یک محیط زیست سالم با همه خصوصیات طبیعی خودش چه تأثیراتی می‌تواند در مسائل اساسی یک کشور ایفا کند، خیلی جای بحث دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بحران آب خراسان رضوی افزود: بدون شک اگر توجه به محیط زیست و شناخت از این محیط به اندازه کافی در جامعه وجود داشت، شاید امروز مشهد و خراسان جزء شهرها و استانهای دارای بحران آب نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان با تأکید بر این که نیاز به یک فرهنگ سازی مطلوب در سطح عمومی وجود دارد، عنوان کرد:‌ باید مصرف صحیح و حفظ محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها تأکید کرد و گفت: به طور مسلم اگر یک مجموعه و سازمان فقط متکی به افکار خودش باشدحتی با یک مدیریت خوب نتیجه لازم را نمی گیرد.

وی با بیان این که آستان قدس رضوی از هر پیشنهادی که بتواند برای کشور، مصالح ملی و منافع انقلابی موثر باشد، استقبال می‌کند، بیان کرد: آمادگی داریم تا آنجا که سهم ماست، آنچه مربوط به محیط زیست و سالم‌سازی فضای زندگی مردم می‌شود را همچون گذشته اجرایی کنیم.

آیت الله واعظ طبسی در ادامه سخنانش با اشاره به موفقیت های اخیر دولت عنوان کرد: همه آثار و نشانه‌ها حاکی از این است که دولت دارد به سمت موفقیت پیش می‌رود. البته مشکلاتی وجود دارد و کارشکنی و بی تقوایی کم نیست اما افرادی هم که مایلند به ملت و کشور از جهات علمی و فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و… کمک کنند، کم نیستند.

وی در پایان ضمن قدردانی از توجه و علاقه رئیس سازمان محیط زیست به این حوزه بسیار مهم و اصولی، به ویژه بحث بحران آب استان خراسان اظهار کرد: بحث آب استان باید با حساسیت زیادی از سوی مسئولین دنبال ‌شود .

رئیس سازمان محیط زیست کشور د ادامه با اشاره به حران آب استان خراسان و شهر مشهد تأکید کرد: می توانیم یک الگوی پایدار از کشاورزی را در مجموعه‌های زیر نظر آستان قدس با همکاری متخصصان دانشگاهی چه در زمینه آبیاری، مصرف کود و سم و سایر مواردی که منابع آبی و خاکی را تهدید می‌کند، پیاده کنیم.

معصومه ابتکار افزود: الگوهای موفقی که در این نهاد اجرا شده، نیازمند معرفی و ترویج بین فعالان حوزه کشاورزی است.

وی با بیان این که همه ما امام رضا (ع) را ضامن آهو می‌دانیم، گفت: رنگ سبز پرچم ایشان را نشان حفاظت از عرصه‌های طبیعت خداوند می‌دانیم و می‌خواهیم از این استفاده مناسب داشته باشیم و با توجه به مشکلاتی که به لحاظ رفتارهای عمومی و باورهای مردم داریم، امیدواریم آن حضرت ما را یاری کرده تا گام‌های موثری برداریم.

 ابتکار با بیان برخی رفتار های مردم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید تغییر کند عنوان کرد: شیوه زندگی مردم باید تغییر کند چه قشر کشاورز در بحث آبیاری اراضی و چه خانم خانه‌دار در مصرف خانگی باید به الگوی صحیحی از مصرف برسند.