زاهدان-خبرگزاری مهر: خبرنگاران و فعالان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان و جمعی از فعالان رسانه‌ای استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر بسیجی که صبح پنجشنبه در مرکز آموزش علمی و کاربردی تابش زاهدان برگزار شد نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تفکر بسیجی منشاء برکات و دستاوردهای بزرگی تاکنون برای انقلاب بوده است و لذا تشکیل بسیج رسانه نیز موجب بصیرت افزایی و زایش اندیشه های اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام برهان باقری فعالیت بسیجیان عرصه رسانه را در کاهش بداخلاقی‌های جامعه  بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: دست به قلم شدن بر اساس عدالت و در راستای رضایت و قرب الهی یکی از خصلت‌های بسجیان است.   

وی با اشاره به اینکه مکتب حضرت امام خمینی(ره) بر اساس اخلاق و مکتب سیاسی ایشان عاری از هر گونه بداخلاقی است افزود: سرلوحه قرار دادن آموزه‌های دینی و سرمشق گرفتن از شخصیت های بزرگی همچون امام(ره) در رسانه ها راهگشای حل بسیاری از مشکلات است.

وی با بیان اینکه اگر بسیج نبود در 8 سال جنگ تحمیلی نیز موفقیتی حاصل نمی شد بیان داشت: یک بسیجی هیچ وقت دچار روزمرگی نمی شود و بسیجیان خالق مدیریت جهادی در ایران و حتی سایر کشور های اسلامی هستند.

وی با اشاره به تهاجم رسانه‌های بیگانه بر علیه ایران اسلامی بیان داشت: جنگ امروز جنگ رسانه است و همگان بر این موضوع واقف هستند که راه تسخیر جهان از راه لشکر کشی نیست بلکه راهش تسخیر افکار عمومی است.

ناامنی ریشه در مشکلات فرهنگی دارد

وی با اشاره به اهداف شکل گیری بسیج رسانه افزود: بسیج رسانه در راستای ایجاد همگرایی، همدلی و بصیرت افزایی و تشکیل جبهه متحد در برابر نظام سلطه تشکیل شده است.

وی مهمترین مشکل پیش رو در منطقه جنوب شرق را عدم توجه لازم به فرهنگ اعلام کرد و افزود: بسیاری از مسائل ناامنی در این استان ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

وی تاکید کرد: رد پای تکفیری ها به آمریکا و اسرائیل ختم می شود و لذا باید به منظور مقابله با توطئه های دشمنان اسلام بسیجیان شیعه و سنی با همگرایی و اتحاد، جبهه متحدی برای مقابله با استکبار شکل دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که روز پنجشنبه برگزار شد همچنین از فعالان بسیجی برتر استان از جمله مسئولان خبرگزاری های مهر، تسنیم، ایرنا، فارس، روزنامه اطلاعات و تعدادی از نشریات محلی از جمله هفته نامه طلوع زاهدان و روزنامه زاهدان با اهدای لوح یاد بود تقدیر بعمل آمد.