بجنورد - خبرگزاری مهر: رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: نگهداری فضاهای آموزشی خراسان شمالی مورد غفلت قرار گرفته و نیازمند تعمیر و نوسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی پنجشنبه شب در جمع مسوولان آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از مدارس خراسان شمالی، عمده مشکلات فضاهای آموزشی این استان، عدم نگهداری صحیح و تعمیر به موقع آن عنوان شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر فضاهای آموزشی بازدید شده در مناطق مرزی استان قرار دارد، اظهار داشت: ضرورت دارد برای کمک به مناطق مرزی و محرومیت زدایی از این مناطق و همچنین احترام به مرزنشینان، هرچه سریعتر بازسازی مدارس این مناطق مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه در نگهداری از فضاهای آموزشی غفلت شده است، تصریح کرد: ساخت مدارس با کیفیت نیازمند تعمیر و نگهداری صحیح و به هنگام است اما به دلیل کوتاهی در این امر، بنای مدارس دچار فرسایش زودهنگام می شود.

وی با تاکید بر اینکه عوامل دخیل در منابع انسانی از جمله استانداری باید در بخش منابع انسانی آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشد گفت: با کمک این عوامل، مسائل آموزشی دانش آموزان که با مشکل مواجه است می تواند به حداقل های خود برسد.

این مقام مسئول در سازمان نوسازی مدارس در خصوص دانشگاه فرهنگیان استان افزود: در سال 93 جهت اجرای این پروژه اعتبارات لازم تخصیص داده شده است؛ بنابراین باید تلاش شود تا دانشگاه فرهنگیان که علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبار ملی هم دارد هرچه سریعتر به نقطه مطمئنی برسد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با  اشاره به وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی این استان اظهار داشت: برای رفع این معضل هرچه سریعتر باید فضاهای آموزشی نامناسب تعمیر و یا با تخریب آن، بستری فراهم شود تا این فضاها از نو ساخته شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک تحولات اساسی در وضعیت فضاهای آموزشی خراسان شمالی به وجود آید.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در بخش نوسازی مدارس این استان باید همت و توجه جدی وجود داشته باشد اظهار داشت: دولت باید برای رفع این مشکل اقدامات اساسی و موثری انجام دهد.

قاسم جعفری تصریح کرد: برخی از مدارس و فضاهای آموزشی استان از چنان وضعیت اسفناکی برخوردارند که به هیچ وجه قابل تحمل نیستند و این موضوع به روحیه دانش آموزان لطمات زیادی وارد می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر سازمان نوسازی مدارس و وزارت آموزش و پرورش به بهسازی و نوسازی مدارس این استان شد و اظهار داشت: باید با تهیه گزارش کاملی از وضعیت مدارس خراسان شمالی، اقدامات موثری برای ساماندهی و نوسازی این مدارس انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با داشتن 867 هزار نفر جمعیت در 8 شهرستان، 164 هزار دانش آموز دارد و دو هزار و 800 آموزشگاه دارد.