نرگس آبیار نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» صبح روز گذشته پنجشنبه 22 خرداد در جشن بزرگ رویش و دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح دیروز 22 خردادماه لوح تقدیر و تندیس جشن بزرگ رویش که به مناسبت هفته جوان  در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، به نرگس آبیار نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» به عنوان جوان برگزیده در حوزه فرهنگی تعلق گرفت.

در این مراسم که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، از 6 نفر برگزیده دیگر در بخش های قرآنی، عزم ملی، مدیریت جهادی، هویت انقلابی، هویت دینی و مدیران جوان توسط خانه شهریاران جوان تجلیل شد.

کارگردان برگزیده سی و یکمین جشنواره فیلم فجر همچنین در دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با شعار «اخلاق و سبک زندگی؛ زمینه سار راهبردها و راهکارها» در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما حضور یافت و به عنوان مهدی یاور از وی تقدیر به عمل آمد.

در مراسم افتتاحیه این همایش برخی از سران و مدیران ارشد کشور همچون آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی استاد اخلاق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مقدس مسجد جمکران، حسن قشقاوی معاون وزیر امورخارجه و صالح الوردانی از کشور مصر به ایراد سخنرانی پرداختند و  از 29 مهدی یاور تقدیر شد.

«شیار 143» به تهیه کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی اثر برگزیده دوره اخیر جشنواره فیلم فجر از نگاه مردمی است و داستان مادران چشم انتظار را روایت می کند. این اثر سینمایی برگفته از رمان «چشم سوم» است که توسط نرگس آبیار درحوزه ادبیات دفاع مقدس تالیف شده است.