شیروان - خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار نیاز جامعه امروز و رمز برون رفت از مشکلات فعلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان شیروان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) به بحث فرهنگ مهدویت و انتظار فرج پرداخت و افزود: فرهنگ مهدویت و انتظار نیاز جامعه امروز و رمز برون رفت از مشکلات فعلی است.

وی اضافه کرد: فرهنگ مهدویت می تواند دنیای سرخورده و غرق در ظلم و ستم و خون ریزی و ناامیدی را مداوا کند چرا که این فرهنگ به ما سبک زندگی سعادت آفرین به همراه نشاط و تلاش می بخشد و روح امید را در جامعه می دمد.

حجت الاسلام کوثری عنوان کرد: انتظار برآمدن مصلح کل لازمه اش اصلاح جامعه و صالح شدن افراد جامعه مهدوی است.

خطیب نماز جمعه شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: لازمه اقتصاد مقاومتی و ایستادن در مقابل دشمنان امنیت غذایی است و این امر در سایه کار جهادی در زمینه کشاورزی محقق می شود.

به گفته وی مردم ایران از این نسخه امام خمینی(ره) در دهه اول انقلاب اسلامی استفاده کرده و آن را تجربه کردند و نتیجه آن سازندگی کشور و حرکت به سوی خودکفایی بود.

حجت الاسلام کوثری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شیروان با محکوم کردن حملات تروریستی داعش در عر اق اظهار داشت: نظام سلطه می خواهد شکست های خود را با کشتن مردم و ایجاد هرج و مرج در منطقه جبران کند و بینی زخم خورده خود که در سوریه به خاک مالیده شد را در عراق مداوا کند.